Blogview: marketingpulse.nl

3 oktober 2006, 03:55

marketingpulse.nlRuim een jaar geleden zijn we gestart met een serie korte interviews (blogviews) om een beeld te schetsen van waar we in Nederland staan met de zakelijke toepassing van weblogs en RSS. De komende weken zal ik met dezelfde mensen opnieuw een kort interview houden over waar ze nu staan.

Na Peter Wiegman en Henkjan de Krijger stelde ik voor vandaag een aantal vragen aan Jason Simmonds, één van de mensen achter marketingpulse.nl, het weblognetwerk van MarketingTribune.

Vorig jaar stelden we de vraag waar jullie binnen een jaar met je weblog zou staan. Zijn de voorspellingen uitgekomen?

Helaas zijn de verwachting niet helemaal uitgekomen zoals gedacht, maar er is ondertussen een goed basis bereik van zo`n kleine tien duizend unieke bezoekers per maand opgebouwd.

Wat was jullie doelstelling?

Streven was om een weblog community van zo`n 100 aparte bloggers te creëren, dat is dus niet gelukt en Marketingpulse gaat nu op basis van een vaste kern verder.

Wat is je het afgelopen jaar tegengevallen?

Om eerlijk te zijn is me eigenlijk niks tegen gevallen, de verwachtingen zijn misschien iets anders uitgepakt dan gedacht, maar daar leer je weer van. Heb zelf nog (steeds) wat moeite om de tijd en regelmaat te vinden om goed te bloggen, maar dat heeft gewoon met m`n overvolle workload te maken.

Wat waren je belangrijkste successen van het afgelopen jaar?

Gezien dat Marketingpulse nog geen jaar oud is, is er een goed (terugkerende) basis bereik van zo`n acht tot tien duizend unieke bezoekers per maand gecreëerd, die ook vanuit advertising wordt geëxploiteerd. En de investeringen qua operatie (hosting, etc) nog geen 500,- op jaar basis waren.

Speelt de weblog inmiddels een significante rol in het dagelijkse werk?

Jazeker, al vanaf de eerste dag. Ik blog momenteel misschien niet zo vaak als ik zelf zou willen, maar deze heeft zeker een significante rol in m`n dagelijks werk.

Waar sta je volgend jaar?

Dat hoop ik je (en alle marketingfacts lezers) binnen een paar maanden uitgebreid te kunnen vertellen!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Snow

    That’s a slick answer to a chianelglng question


    12 juli 2016 om 05:55

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!