No Bull-shit

3 oktober 2006, 14:58

Eind oktober gaat in de States de tweede ‘Red Bull Art of the Can Contest’ van start, hetgeen inhoudt dat iedereen zijn of haar creativiteit mag loslaten op het bekende blikje met de rode stier erop. Het eindresultaat mag van alles zijn, zolang het basisingredient maar een blikje Red Bull is.

Een vakjury bepaald vervolgens welke de drie beste inzendingen zijn. Voor de winnaar ligt een ‘unforgettable experience’ op de voor Amerikanen zeer bekende artisitieke Art/Basel-tentoonstelling eind dit jaar op Miami Beach in het verschiet. Zeg maar, de plek waar de creme de la creme uit de ‘art’-business zich profileert, van traditionele schilderijen tot vernieuwende ‘video-art’.

Ondanks dat de Red Bull-website vermeldt dat de contest al sinds 1997 op diverse plekken over de wereld is gehouden en het veel mensen heeft weten te inspireren, heb ik er persoonlijk nog nooit iets over gehoord of gelezen.

Deze Red Bull-contest lijkt me overigens een passende vorm van ‘brandgagement’. Door de consument actief te betrekken bij de blikjes, iedereen zijn ‘eigen product’ ervan mag maken en er tevens tentoonstellingen aan worden geweid, zodat een groot publiek het merk anders beleefd, lijken mij voldoende reden om dit artikel aan deze rubriek toe te voegen. (via:ThreeMinds)

Ronald ter Voert
ADVISOR | MODERATOR | EXPERT in the field of (digital) media, marcom, tech & innovation | Owner of RTV MEDIA. bij RTV MEDIA.

Ronald is adviseur, moderator en producent op het gebied van (digitale) media, marcom, tech & innovatie voor uiteenlopende opdrachtgevers. Van startups, scale-ups tot de grotere bedrijven en instellingen. Hij is ook als jurylid verbonden aan een aantal gerenommeerde vakprijzen. Eerder was hij onder meer hoofdredacteur bij Emerce en tv-producent bij Endemol, SBS en Fremantle. Ronald produceert en presenteert het wekelijkse radio-podcast-vodcastprogramma ‘Tech & Innovatie’ op EASY FM en diverse populaire audio- en videoplatformen, is dagvoorzitter en moderator bij EMERCE, produceert podcasts en nog veel meer.

Categorie
Tags

4 Reacties

    mangold

    “Deze Red Bull-contest lijkt me overigens een passende vorm van ‘brandgagement’.” -> Zeker weten! Erg mooi en lekker artistiek.


    3 oktober 2006 om 15:09
    ronald ter voert

    @carl: dat wordt nog een grote categorie 😉


    3 oktober 2006 om 15:12
    mangold

    @ronald: Da’s ook precies de bedoeling 😉


    3 oktober 2006 om 15:40

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!