Robert de Boer wint DM-kei 2006

26 oktober 2006, 03:15

Marketingfactsblogger Robert de Boer, eigenaar van NewKitd, won gisteravond tijdens een drukbezochte DeMeter-bijeenkomst de ‘DM-kei van 2006’. Resultblog deed gisteren live verslag. Er zou een spectaculaire video-impressie zijn vertoond van persoonlijke sessies van de genomineerden Robert de Boer, Helga Voogd en Dennis Kramer met de jury medio september. Wellicht verschijnt deze binnenkort op YouTube, ik ben wel benieuwd.

Robert: Hartelijk gefeliciteerd met deze mooie prijs! Zoals je zelf al aangaf een mooie stimulans voor je werk.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

26 Reacties

    media

    Ik heb je gisteravond laat al even telefonisch kunnen feleciteren maar bij deze ook via dit kanaal de complimenten Robert. Ben er trots op je bij de club te hebben!

    Ben inderdaad ook wel benieuwd naar die video-impressies, komen die nog online Robert of Allard?


    26 oktober 2006 om 03:35
    almere

    Robert de Boer (eigenaar New Kitd) is bestuurslid Innovatie bij DeMeter. DeMeter is een marketing vakvereniging met als focus ‘de toekomst van DM’. Ieder jaar worden er thema-avonden georganiseerd over wisselende onderwerpen.

    Robert is tevens genomineerd voor de DeMeter Award 2006, een prijs voor ‘aanstormend marketing talent’. Deze prijs zal op 25 oktober aanstaande uitgereikt worden.

    Zou zijn functie iets te maken hebben met de prijs?


    26 oktober 2006 om 06:24
    Allard Frederiks

    Wordt achter de schermen druk aan gewerkt… Het filmpje is gemaakt in opdracht van DeMeter, dus er moet nog even overlegd worden, onder meer over rechten…


    26 oktober 2006 om 06:33
    Polle

    Congrats Robert!


    26 oktober 2006 om 06:39
    Robin J. Riemslag

    Beste ‘Internet- Marketing’,

    De verkiezing van het DM Talent van 2006 is gedaan door een onafhankelijke jury, bestaande uit: Renate Voigt, Antal de Waij, Pim van der Vorst, Arjo van der Gaag en Frans Reichardt. De vereniging DeMeter is alleen organisator van de verkiezing en heeft zich op geen enkele manier bemoeid met de jurering. Je kunt dat bij de jury navragen.

    De functie van Robert bij DeMeter heeft er in zoverre mee te maken dat deze extra werkzaamheden hem blijkbaar extra punten hebben opgeleverd van de jury.

    Groet,

    Robin J. Riemslag

    Bestuurslid DeMeter


    26 oktober 2006 om 06:46
    almere

    Beste Robert,

    Jij als bestuurslid bent natuurlijk ook niet echt onafhankelijk, maar toch bedankt voor de toelichting. Nog een opmerking:

    De laatste zin in je reactie:

    De functie van Robert bij DeMeter heeft er in zoverre mee te maken dat deze extra werkzaamheden hem blijkbaar extra punten hebben opgeleverd van de jury.

    Ik ben benieuwd hoeveel extra punten?:)


    26 oktober 2006 om 06:56
    almere

    Sorry het is Robin.


    26 oktober 2006 om 06:58
    Robin J. Riemslag

    Hi Internet-marketing,

    Hoeveel extra punten zijn activiteiten voor DeMeter op hebben geleverd, kun je echt het beste aan de jury vragen. Nogmaals, de vereniging heeft geen enkele invloed op de uitslag.


    26 oktober 2006 om 07:10
    Frans Reichardt

    Als lid van de jury ben ik vanaf het eerste tot en met het laatste moment betrokken geweest bij het jureringstraject. Het feit dat Robert actief is binnen DeMeter, heeft bij zijn uitverkiezing geen rol gespeeld. Dit aspect hebben wij in de jury besproken, zoals we dat ook vorige jaren hebben gedaan op momenten dat een DeMeter-lid als kandidaat werd aangedragen. Zoals vorig jaar het geval was met Mireille van Gorkum.

    De jury heeft zich gerealiseerd dat de uitverkiezing van een toevallig ook nog actief DeMeter-lid tot discussie zou kunnen leiden.

    Uiteindelijk was en is de jury van mening dat dit geen rol mocht spelen in onze besluitvorming. Noch in het voordeel noch in het nadeel van de kandidaat. Anders zou de bizarre situatie kunnen ontstaan dat de beste kandidaat niet de DeMeter Award zou krijgen, juist omdat hij/zij actief is binnen DeMeter. Dan zou je iemand ervoor straffen. Is dat fair?

    De jury laat dit aspect (DeMeter-lidmaatschap of niet) niet meewegen in de jurering. Zij is ervoor om uit de aangedragen kandidaten talenten te nomineren en om uit de genomineerden uiteindelijk één dm-talent te kiezen. Dat is naar eer en geweten gebeurd.

    Discussie op dit punt is trouwens goed en welkom. Zolang het de uitverkiezing van Robert de Boer niet overschaduwt. Robert is door de jury unaniem gekozen tot winnaar. Een terechte winnaar, want een groot dm-talent, zoals eerdere winnaars Jochem de Gruyter en Roeland Verboom dat ook waren.


    26 oktober 2006 om 07:36
    Ralf Adang

    Ere wie ere toekomt!

    gefeliciteerd Robert.


    26 oktober 2006 om 07:44
    Arjo van der Gaag

    Robert moet een extra hypotheek nemen op het huis dat ie nog niet heeft om de schulden af te betalen die hij heeft gemaakt om de jury om te kopen. Is het nou goed? Denk nog nou toch es na, lieve internetmarketierder, kruip eens achter je internet vandaan, haal eens een frisse neus om de spinnewebben in je kop op te ruimen. Wat voor belang zouden de juryleden – allemaal nette mensen, met nette banen en giga reputaties – er nu bij hebben om in een goed blaadje te komen staan bij DeMeter? Bij een vorige jurering hebben we het er even over gehad: mag een actief DeMeter-lid genomineerd worden? We haalden de schouders op, en zeiden, ja natuurlijk. De betrokkene werd genomineerd en kreeg tenslotte de prijs niet. Dat iemand actief is voor het vak is natuurlijk mooi, maar niet doorslaggevend, dat zou zelfs een internetmarketeer kunnen beseffen. Verder vind ik het laf om dit soort suggesties te doen zonder je zelf bekend te maken.


    26 oktober 2006 om 07:46
    Dennis Kramer

    @internet-marketing

    Ik kan me voorstellen dat je dit zegt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik toen ik zag dat één van de andere genomineerden een actief DeMeter-lid is en ook nog eens sponsor is van de DeMeter, ik ook dacht dat dat wel eens tot doorgestoken kaart zou kunnen leiden.

    Ondanks dat ik gisteren natuurlijk teleurgesteld was dat ik niet het beeldje in ontvangst kon nemen, ben ik er echter van overtuigd dat de jury integer gehandeld heeft!

    Ik zou ook niet willen dat de uitverkiezing van Robert overschaduwd wordt door dit soort discussies. Dus laten we hier mee stoppen.

    Robert nogmaals gefeliciteerd jongen!


    26 oktober 2006 om 07:55
    Frans Reichardt

    Sportieve reactie van je, Dennis.

    Dat brengt me tot een toevoeging op mijn eerdere posting: ook Dennis en Helga waren uitstekende kandidaten. Vergeet niet dat zij gekozen zijn uit totaal 19 kandidaten.

    Ik ga niet zeggen: “Een nominatie op zich is toch ook al een prijs”, want dat is aardig bedoeld, maar de realiteit is anders. Volgend jaar weten veel mensen nog wel wie de winnaar was, maar niet wie de andere genomineerden waren.

    Het kan niet anders dan dat dit voor Helga en Dennis een grote teleurstelling is. Een anti-climax na enkele maanden roze-wolkgevoel. Dan toch zo’n posting als van Dennis, da’s klasse.

    Als jurylid zou ik trouwens iedereen willen oproepen volgend jaar meer kandidaten aan te dragen, uit alle (dm-)hoeken en gaten van Nederland. Het kan niet anders of er is nog heel veel dm-talent dat tot nu toe een beetje verborgen is gebleven. Trek ze uit de schaduw en plaats ze in de spotlights!


    26 oktober 2006 om 08:17
    Maarten

    Maar waarmee of waarvoor heeft hij nu precies de prijs gewonnen? dat kan ik nergens vinden…

    @Niels Kuiper: ga fietsen man…


    26 oktober 2006 om 08:27
    Frans Reichardt

    Goede vraag van Maarten. Daar gaat het om.

    @Robin Riemslag: is het mogelijk het juryrapport online te plaatsen? Of is dat vertrouwelijk?

    (wil je wel even de tekst eruithalen waarin de juryleden Robert bedanken voor onze groepsbezoekjes aan YabYum?)

    @Niels Kuijper: DeMeter is geen bedrijf en Robert is geen werknemer van DeMeter.


    26 oktober 2006 om 08:55
    almere

    Robert de Boer (eigenaar New Kitd) is bestuurslid Innovatie bij DeMeter. DeMeter is een marketing vakvereniging met als focus ‘de toekomst van DM’. Ieder jaar worden er thema-avonden georganiseerd over wisselende onderwerpen.

    en hij is sponsor van De Meter.


    26 oktober 2006 om 09:09
    Robin J. Riemslag

    Toch alvast het rapport van Robert:

    Beoordeling DeMeter Award 2006

    Juryrapport Robert de Boer

    Robert denkt goed na over de consequenties van het DM vak. Is een rasondernemer die op integere wijze vertelt over de nieuwe direct marketing mogelijkheden.

    Hij is niet van zijn stuk te brengen en hij bewijst dat oude DM-technieken niet over boord hoeven te worden gegooid om succesvol te zijn in de ‘nieuwe wereld’. Robert is zeer evenwichtig en wijs voor zijn nog maar 22 jaren en overtuigd met een visie die verankert is in de traditionele Direct Marketing.

    Het advies van de jury is om door te gaan met zijn multi-talent inzet en zendingsdrang om te vertellen over dit prachtige vak en om presentatie trainingen te gaan volgen om dit beter over de bühne te krijgen bij toehoorders.


    26 oktober 2006 om 09:38
    Robin J. Riemslag

    Deel 2 rapport:

    Aanvulling andere juryleden:

    Vakman met lef en vernieuwingsdrang die niet alleen innovatie maar ook de combinatie van nieuw en oud (ervaring en uitdaging) hoog in het vaandel heeft staan. Het hoofd loopt als het ware over van kennis echter ontbreekt er nog iets aan de verbale overtuigingskracht.

    Robert is een DM-talent met lef. Koos al tijdens zijn studie voor het ondernemerschap.

    Staat middenin de wereld van online communicatie met e-mail marketing, weblogs en wiki’s, zonder zich af te keren van traditionele DM-kennis en -ervaring.

    Spreekt dan ook bewust van ‘online direct marketing’.

    Is enthousiast en denkt in kansen en mogelijkheden. Heeft hierdoor ondanks zijn jonge leeftijd al bewezen zijn vak te verstaan.


    26 oktober 2006 om 09:39
    ErwinVanLun

    Robert!! First Of All: Van Harte Gefeliciteerd jongen! Helaas kon ik, zoals ik al eerder aankondigde, er niet bij zijn. Ik hoop dat het ook een gezellige avond is geweest.

    Voor wat betreft de onafhankelijkheidsdiscussies: daar zou ik me niet zoveel van aantrekken. Egbert-Jan van Bel heeft in 2004 een vergelijkbare situatie gehad met de uitreiking van de Marketing Literatuur Prijs. Zijn baas zat toen in de jury. Maar ja, het was nou eenmaal het beste boek, wat moet je dan doen als jury. Je wilt toch gewoon dat de beste wint? Daarom ben je jury lid geworden. De wereldjes zijn echter wel klein en er zijn dus vaak wel allerlei verbanden te vinden. Don’t worry, be happy.

    Geniet van het moment!

    Erwin


    27 oktober 2006 om 16:08
    ErwinVanLun

    @Allard: Rechtenkwestie op video? Ik hoop het dit een grapje is.


    27 oktober 2006 om 16:09
    Allard Frederiks

    @Erwin: ik maak nooit grapjes… Als je in een video beeldmateriaal van andere bronnen verwerkt, kun je met rechtenkwesties te maken krijgen. Niet zo gek, toch? Maar dat is iets tussen DeMeter als opdrachtgever en het bedrijfje dat de video heeft gemaakt.

    Ik heb trouwens met stijgende verbazing de complottheorieën van internet-marketing-Niels- Kuijper gelezen. Niels, ik hoop dat je ook nog voldoende tijd overhoudt om je klanten goed van dienst te zijn.


    27 oktober 2006 om 18:45
    ErwinVanLun

    @Allard: ja toch wel gek in een tijd van YouTube en vrije beschikbaarheid van (video)content. Als ze er gewoon een videootje van maken met als afsluiter: ‘mogelijk gemaakt door DeMeter, profs in DM'(of wat de slogan ook mag zijn), is dat toch voldoende reclame als je het rond stuurt? Er zijn nog voldoende mensen die DeMeter niet kennen. So who cares about rechten? Hoe meer mensen het zien, hoe beter. Kijk, als het nou een echte film is. Professioneel geknipt, gemonteerd. Mooie overgangen erin. Afwisselingen. Aankondigingen. Aftitelingen. Dan is het wat anders. Maar dan nog zwerft het binnen de korste keren gratis over het internet.. Het zou gewoon gratis reclame moeten zijn voor DeMeter en de Awards van dit jaar.


    27 oktober 2006 om 20:51
    almere

    Ik heb het vermoeden dat ik als enige een objectieve visie heb in dit geval en geen bekende ben van Robert.


    28 oktober 2006 om 16:36
    Anders

    Ik ken hem ook niet en heb niks met DeMeter, dus mijn visie zal dan toch wel even objectief zijn 🙂 Ik wil best geloven dat de jury onafhankelijk was en op eerlijke wijze tot zijn beoordeling is gekomen.

    Desalniettemin vind ik het opmerkelijk dat een vakorganisatie een vakprijs uitreikt aan een van zijn eigen bestuursleden, ook al gebeurt dat via een onafhankelijke jury. In veel soortgelijke gevallen worden mensen uit de betreffende organisatie uitgesloten van deelname, net zoals medewerkers van een reclamebureau dikwijls worden uitgesloten van deelname aan een eigen campagne. Simpelweg om alle schijn te voorkomen. Lijkt me iets voor DeMeter om over na te denken voor de toekomst.


    28 oktober 2006 om 17:32
    Robert de Boer

    Erik, Marco en álle anderen: ontzettend bedankt voor alle felicitaties en mooie reacties die ik heb mogen ontvangen! Het is werkelijk geweldig zo allemaal! Het was een prachtige avond en de dagen erna minimaal even goed. Iedereen ook via deze weg nogmaals bedankt voor deze prijs!

    Ik denk verder niet echt dat ik de aangewezen persoon ben om me te mengen in bovenstaande discussie, maar één ding zou ik wel graag willen toevoegen. Vanaf het moment dat bleek dat ik op de longlist zou staan van de Award (dus toen er nog 6 kandidaten waren), heb ik geen taken meer uitgevoerd voor DeMeter. Ik ben netjes overal buiten gehouden, tot na de uitreiking. Wellicht dat dit wel scheelt voor bovenstaande discussie?


    30 oktober 2006 om 06:52

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!