Interview met Michiel de gooijer

30 oktober 2006, 12:20

Michiel de Gooijer, hoofd mobiele TV en business developer bij Endemol, heeft een interview gegeven aan de nieuwsbrieven PaidContent en Moconews.

Jak Boumans is adviseur content strategie bij Electronic Media Reporting, een bureau actief sinds 1990 en gespecialiseerd op het gebied van content. Electronic Media Reporting kent vier werkgebieden: strategisch advies: studies: evaluatie en audits van projecten (o.a. voor de EU); publicitaire producties (nieuwsbrieven, boeken, congressen, reizen). Jak Boumans houdt een dagelijks, Engelstalig blog Buziaulane bij over de contentindustrie. Jak Boumans is ook een van de organisatoren van de multimedia contentwedstrijd Europrix.nl en de Nederlandse voorselectie van de World Summit Awards. ook is hij promotor van de Europrix Top Talent Award, een multimedia wedstrijd voor jonge producenten. Hij is tevens secretaris van de European Academy of Digital Media. Jak Boumans publiceert nationaal en internationaal. Hij publiceerde in 1986 het Online Handboek (Spectrum). Hij levert ook bijdragen aan vakstudies zoals E-Content, Technologies and Perspectives for the European Market (2004).

Categorie
Tags

3 Reacties

    jeroenmirck

    Is MF een linklog geworden? Gooijer is trouwens met hoofdletter G.


    30 oktober 2006 om 15:24
    media

    Ik heb inmiddels al een email verstuurd naar Jak omdat ik dit ook niet vind kunnen Jeroen. Wat mij betreft laatste keer!


    30 oktober 2006 om 15:28
    jakbou

    Allereerst mijn excuses voor de linklog. Ik ben hier inderdaad te kort door de bocht gegaan.

    Ik vond het interview belangrijk omdat Michiel de Gooijer een paar principes neerzet voor mobiele content: op maat gemaakte content en evt. slim herverpakte content. Maw niet zomaar een televisieprogramma, bestemd voor een groot scherm, doorplaatsen naar een klein scherm.

    Verder worden in het interview vier categorieen van mobiele content aangegeven: simulcasts, afgeleide producties, materiaal uit de fondscatalogus en op maat gemaakte projecten.


    30 oktober 2006 om 20:58

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!