Praten met Rabobankmedewerker via interactieve tv

13 december 2006, 05:55

Rabobank, gisteren nog uitgeroepen tot de beste website van het jaar in de categorie financiële producten en diensten, is volgens Emerce gestart met een pilot waarbij klanten via interactieve televisie direct contact kunnen hebben met een bankmedewerker. Duizend klanten van de bank in Sittard-Geleen kunnen via een videoverbinding praten met een medewerker van de plaatselijke bank. Beeldbellen is onderdeel van een test met interactieve televisie die MediaMall samen met de Rabobank in september in Limburg is gestart.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    Nilles

    Hoop , voor de consument, dat het slaagt.

    Vooral voor de minder mobiele consument kan het een oplossing zijn die als extra voordeel boven bellen heeft dat de medewerker dingen kan laten zien die zijn uitleg ondersteunen.

    Dit zou ook gekoppeld kunnen worden aan een computersysteem waarbij de medewerker afbeeldingen kan laten zien, (dit is dus nog duidelijker voor de consument).

    Ben benieuwd welke bedrijven volgen.


    13 december 2006 om 07:47
    KJ

    Nu Skypephones ook zonder een aan-staande PC kunnen ‘internetbellen’ is het wachten natuurlijk op toestellen waarmee je ook kunt beeldbellen. Ik gok volgend jaar ergens. En op de volgende stappen: telemarketeers met gekamde haren en een stropdas, zoals hier de rabobank via ingewikkelde wegen probeert te doen.

    Dit valt trouwens ook mooi samen met de plannen van Skype om TV te gaan p2p-en.

    Off topic: dan wordt bellen trouwens ook echt gratis denk ik, want je kunt de banners(-of-heftiger) tijdens het bellen in de kantlijn van de beeldbeller laten meelopen, uiteraard interactief.


    19 december 2006 om 14:37

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!