Javier Guzman over marketing

14 januari 2007, 18:37

Javier Guzman‘s show ‘Ton Zuur, de vergeten mens’ ging in 2004 in première. De basis voor de show was een klein berichtje in de krant waarin stond dat een man twee en een half jaar dood in zijn flat lag, voordat hij eindelijk gevonden werd. Een uitgangspunt dat een aanvankelijk hilarisch maar gaandeweg steeds schrijnender verhaal oplevert over de maatschappij, het individu en de technologie. Terwijl er nog nooit zoveel communicatiemiddelen zijn geweest, wordt de eenzaamheid alleen maar groter. Ik zag de show zelf eind vorig jaar bij de VARA en vond vooral het fragment waarin Guzman laat weten wat hij van marketeers vindt en naar de Media Markt gaat om een strijkijzer te kopen, briljant. Kijk zelf maar even!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

19 Reacties

    Marc

    “No longer available”, ik zie het steeds vaker met YouTube-videos.


    14 januari 2007 om 19:18
    media

    Hmmm, dat is snel. Ik had ‘m zelf vanavond online gezet!? Zal eens kijken of het bij Google Video wat langer blijft staan!

    Doet het inmiddels weer Marc; denk dat het een hickup was!


    14 januari 2007 om 19:19
    Marc

    Klopt Marco, maar nogmaals, YouTube begint wel vaker te kuren. Desalniettemin een prachtige scene.


    14 januari 2007 om 19:31
    jeroenmirck

    Vooral dat stemmetje ‘WC-eend’ achterin zijn hoofd. Als ik les zou geven in marketing, zou ik deze sketch zeker laten zien!


    14 januari 2007 om 19:42
    NilsR

    ik zal maar eerlijk zijn…precies hetzelfde gevoel wat Javier hier verwoordt dijft mij tot de illusie dat we met de nieuwe technologie dat manipulatief gedrag van u marketeers voor eens en altijd uit ons leven kunnen bannen: WE is OURS.


    14 januari 2007 om 19:48
    Karel Geenen

    Prachtige scetch Marco. Heb dubbel gelegen. Vooral over het watt gedeelte.. 😉


    14 januari 2007 om 20:20
    media

    Kan er zelf ook niet vaak genoeg naar kijken Karel; eigenlijk zou iedere marketeer hier iedere dag mee moeten beginnen 😉


    14 januari 2007 om 20:24
    Joris Toonders

    Fantastisch. Wellicht binnenkort eens een show van ‘m bezoeken! 😉


    14 januari 2007 om 20:43
    Kasper Katje

    Van de ene illusie in de andere Nils? 😉

    Het zijn inderdaad mooie tekenende voorbeelden en op een heerlijk manier gebracht.


    15 januari 2007 om 01:14
    Nilles

    jammer dat het gedeelte van Telemarketeers hier niet in zit.

    Is ook erg leuk en herkenbaar.

    (vooral de vrouw op de eerste rij die zegt geen telemarketeer te zijn maar telefonisch verkoopster.)


    15 januari 2007 om 06:54
    media

    Is inderdaad ook een erg leuk stukje Nilles; alhoewel ik me kan herinneren dat ze zichzelf helemaal niet als telemarketeer zag. Want op de vraag wie is er telemarketeer reageerde niemand 😉


    15 januari 2007 om 06:58
    Kasper Katje

    Dat leek mij ook al eerder de reden van “No longer available” te zijn i.p.v. een technische oorzaak.


    15 januari 2007 om 11:37
    loket

    Zelden zo’n slechte Theo-Maassen-imitatie gezien. Al eerder tenenkrommend voor de televisie gezeten en met verbazing zitten kijken. Het lukt me niet om het hele You-Tube-filmpje uit te kijken, sorry. Oké, smaken verschillen, maar er zijn grenzen.


    15 januari 2007 om 19:36
    media

    Je wordt ouder papa 😉


    15 januari 2007 om 20:33
    media

    Moet toegeven, Maassen is ook niet slecht 😉


    15 januari 2007 om 20:46
    loket

    Ook 😉

    Laten we er over ophouden. Ieder z’n ding. Gelukkig maar.


    15 januari 2007 om 21:14
    loket

    . . . met een haast sprakeloze Jack van Gelder. Een prestatie op zich.


    15 januari 2007 om 21:45
    media

    Nu Youp van ’t Hek nog met z’n Buckler-scene (uit 1989) en we hebben een paar prachtige marketing-scenes uit de Nederlandse caberetgeschiedenis verzameld. Kan iemand die wellicht voor ons op YouTube zetten? Zou top zijn!


    15 januari 2007 om 22:01

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!