IPTV breekt door

14 maart 2007, 19:38

IPTV breekt doorWilliam Morris Agency, een van werelds grootste sport en entertainment bureaus is vorige week een samenwerking aangegaan met IPTV bedrijf Narrowstep. WMA representeert klanten in alle segmenten van de sport en entertainmentindustrie. Het al in 1898 opgerichte bureau bezit kantoren in New York, Londen, Beverly Hills, Nashville, Miami en Shanghai. William Morris heeft met de NFL en voetbalclub Chelsea ook opvallende sportmerken in de portefeuille.

De belangstelling van William Morris voor een brede alliantie met Narrowstep is niet zo heel vreemd. De door Narrowstep ontwikkelde technologie TelvOS genaamd wordt door telecom- en mediabedrijven wereldwijd gezien als een van de meest geavanceerde IPTV diensten. In de UK wordt ondermeer ITV Local over TelvOS aangeboden, in Spanje en Zuid-Amerika is Telefonica zeer actief met Terra.TV en in Duitsland pakt Jamba bijvoorbeeld webtv diensten uit op basis van TelvOS technologie.

Er wordt door Narrowstep ook hard gewerkt aan een operator-onafhankelijke settopboxversie waardoor adsl gebruikers eenvoudig ‘plug and play’ diensten kunnen aansluiten op hun televisietoestel en zelf channels naar keuze kunnen selecteren. Narrowstep zal de komende maanden ook in Nederland en België spraakmakende channels en netwerken introduceren. De samenwerking met William Morris zal in Europa leiden tot nieuwe en opvallende (merk)proposities en is een indicatie dat de bureaumarkt en hun principalen de IPTV marktmogelijkheden ontdekken.

Kritische macro kijk op relevante mediaontwikkelingen en aanverwante distributietechnologie.

Categorie
Tags

5 Reacties

    venturo

    Yep Dominico, en een interessante ontwikkeling die Sony overigens al voor was in de US. Daar biedt men al tv kanalen voor Playstation gebruikers. Geloof in vele vormen van IPTV mits liberaal vermarkt.


    15 maart 2007 om 08:35
    erwin blom

    En hoe zit het met Narrowstep in Nederland?


    15 maart 2007 om 14:11
    venturo

    Snel Erwin, heel snel 🙂 Let op je mailbox.


    15 maart 2007 om 14:20
    erwin blom

    ik had mijn smiley nog bewust weggelaten 😉


    15 maart 2007 om 14:23

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!