Bol lanceert digitaal magazine Bomvol

6 april 2007, 03:57

{title}Deze week lanceerde Bol.com het (naar eigen zegge) grootste interactieve online magazine van Nederland genaamd Bomvol met naar verwachting 600.000 tot 900.000 lezers

Eerlijk gezegd had ik niet veel met het bladeren door dit soort online magazines, maar het glossy uiterlijk zorgde er toch voor dat ik ging bladeren. Het ziet er erg mooi en verzorgd uit en de pagina’s worden leuk opgebouwd. 50 interactieve pagina’s boordevol media-informatie, ‘human interest’ verhalen en wetenswaardigheden over boeken, films, muziek en elektronica. ‘t zou mooi zijn als e.e.a. nog iets persoonlijker zou kunnen worden gemaakt op basis van mijn profiel bij bol, maar ‘t is een mooie start! Benieuwd wat jullie er van vinden.

Bron: persbericht Bol.com

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

11 Reacties

    Marijn P

    Ik heb ook niet zo veel met het lezen van online magazines, maar dit is toch wel de moeite waard. De inhoud en vormgeving vind ik zeer geslaagd. Het resultaat is ook goed interactief.

    Alleen jammer dat ik 7 mailbevestigingen kreeg na het aanmelden op de nieuwsbrief (laatste pagina).


    6 april 2007 om 04:49
    Jeroen

    Ik vind het een mooi en goed uitgevoerd concept. Het trekt mij ook wel aan dus zal vast ook het volgende nummer doornemen als ik even niets te doen heb. Ik heb mij overigens ook aangemeld voor de nieuwsbrief maar kreeg gelukkig de bevestigingsmail maar 1x. Verder hoop ik dat wanneer je in de toekomst vanuit de nieuwsbrief naar het magazine doorklikt, bij iedere prijsvraag je gegevens al ingevoerd staat, ik denk dat dat meer respons oplevert dan wanneer dat niet het geval is.


    6 april 2007 om 05:21
    Eric

    Mooi uitgewerkt magazine. Interactief, goed leesbare korte teksten en aardige onderwerpen. Wel jammer dat het er zo dik boven op ligt dat er ook wat verkocht moeten worden. Alleen maar positieve recensies over boeken, cd’s, films en zelfs – jawel – Windows Vista.


    6 april 2007 om 10:01
    Bertil Snel

    Indrukwekkend! Ik heb een business week Zinio abbonement maar dit is toch wel een stuk prettiger. Zinio is vaak een download van tientallen megabytes en WEER een nieuwe applicatie. Ook strak hoe ze multimedia content hebben verwerken zoals de video’s van de games en de achtergrond muziek. Ook dit wordt nauwelijks door Zinio gebruikt. Kortom, top!


    6 april 2007 om 10:35
    Marcial

    Goed doordacht, mooi uitgevoerd.

    Inderdaad erg commercieel, het lijkt meer een strak uitgevoerd reclame blaadje, je ogen worden gestuurd door de manier en volgorde waarop beelden en informatie verschijnen.

    Wel een beetje jammer dat je op de homepage geen knopje hebt om de herrie uit te zetten.


    6 april 2007 om 10:37
    Gerben Dijkgraaf

    Ik sluit me volledig bij je aan Marco en het zou inderdaad een geweldige vervolgstap zijn als Bol de profielinformatie gaat gebruiken om te personaliseren.


    8 april 2007 om 15:51

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!