Herwin van den Berg: Heineken.nl wordt community

14 juni 2007, 07:32

Interessante uitspraken in Adformatie van de vorige week tot Marketeer of the Year 2007 bekroonde marketingdirecteur van Heineken Herwin van den Berg:

(…) Volgend jaar zal Heineken.nl niet meer lijken op wat het nu is. In internetachtige omgevingen kun je communities bouwen waar je gewoon geld aan kunt verdienen. Dat geld kun je vervolgens weer herinvesteren. Er zit één basisfilosofie achter: de consument moet er zelf gewoon heen willen. Op zich doet onze site het goed, waar de echte liefhebber naartoe gaat. Eigenlijk vind ik dat de Heineken-site onvoldoende bereik heeft. Via allerlei nieuwe technieken kun je op heel andere manieren nog veel meer kwalitatief bereik genereren en dat zullen we ook gaan doen. (…)

Ben uiteraard erg benieuwd waar Heineken het komende jaar mee gaat komen. Iemand al een idee?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

10 Reacties

    Karlijn van den Berg

    Dat werd tijd. Die sites die elke 6/8 weken veranderen vind ik echt weggegooid geld. Dat lijkt mij niet de wijze is om mensen vast te houden.


    14 juni 2007 om 09:58
    De zus van Karlijn

    Inderdaad, Karlijn. Behoud het goede! Niet Web 2.0, maar Web 2000, dat wordt het helemaal.


    14 juni 2007 om 10:03
    SEO Handleiding

    Die sites zien er altijd erg mooi uit helemaal in flash, ook de heineken site die ze nu hebben met dat strand is echt top.

    Nadeel is echter dat de drempel vrij hoog is voor mensen met een reletief trage internet verbinding en wat oudere pc, die flash vraagt namelijk wel erg veel van een gemiddelde pc.


    14 juni 2007 om 11:17
    Kasper Katje

    Ik vind zijn reactie op bepaalde critici veel interessanter en ben benieuwd of dat nog een staartje krijgt:

    “Met zo iemand zou ik zo graag hier willen zitten, want de opbouw waarmee hij reageert is zó slecht! Als je op zo’n blog een debat wil voeren, moet je het anders brengen. Dit waren gewoon zes losse flodders achter elkaar. Het is bijna humoristisch. Het is prima dat hij een ander geluid laat horen, maar bouw het dan beter op. Nu haalt hij drie dingen door elkaar.”


    14 juni 2007 om 11:29
    Flitter Blog

    Ben benieuwd, Heineken is wel een merk dat goed een community kan opbouwen.


    14 juni 2007 om 12:52
    bob

    Ha gaan ze eindelijk SL cafe’s doen en daar leuke events realiseren. Natuurlijk alleen toegangkelijk met de geheime code die op de vulling voor je biertap staat. Best cool (letterlijk dan).


    14 juni 2007 om 13:02
    Henk Verschueren

    Off Topic, maar lees net op numpa dat Oscar Kneppers de vd Brinkprijs wint.

    Go Oscar.


    14 juni 2007 om 13:07
    media

    @Kasper: waarom denk je dat? Ik moet eerlijk zeggen dat ik Ad en Marie Jansen op Adfoblog (waarom eigenlijk reageren onder twee namen), niet ken.


    14 juni 2007 om 19:41
    venturo

    Cultuur, muziek en sport, in willekeurige volgorde.


    14 juni 2007 om 19:49
    Juf Ingrid

    Ik heb echt nog nooit van mijn leven naar de website van mijn biertje, tafelmargarine of waspoeder gesurft. Ze doen maar.


    15 juni 2007 om 04:33

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!