Visions of the Future

16 december 2007, 08:24

Op Upstream (via Extend Limits) verwees ik al eerder naar de BBC-documentaire ‘Visions of the Future.’ In deze 3-delige documentaire gaat fysicus en futurist Michio Kaku op zoek naar de grenzen van de wetenschap van vandaag en morgen. Kaku stelt dat de mensheid op een belangrijk keerpunt staat in de geschiedenis waarbij we een overgang maken van ‘Age of Discovery’ naar ‘Age of Mastery’. Met andere woorden, wij veranderen van passieve toeschouwers in actieve choreografen van de natuur. Dit geeft ons niet alleen ongekende mogelijkheden, maar ook verantwoordelijkheden. Aanrader!

Deel 2

Deel 3

Zie ook:

Visions of the Future

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    Stefan Textor

    Bijzonder inspirerende documentaires. Natuurlijk worden met name de positieve kanten van de technologische ontwikkelingen in de toekomst onderstreept, maar je Kaku laat ook enkele kritische noten vallen. Of het allemaal mogelijk is wat er getoond wordt betwijfel ik niet. De vraag is alleen of moeder natuur ons genoeg tijd geeft.


    16 december 2007 om 16:02
    Ron

    Is al die onzin uit Futurama (1940) ook al allemaal gemeengoed dan? Marketinggeloel! De meeste dingen zien we niet eens aankomen: in 1899 dacht men ook dat men alles al wist. Kijk maar eens wat de afgelopen eeuw nog allemaal heeft opgeleverd. Verder wel verfrissend om eens een keer een Japanner als presentator te hebben.


    16 december 2007 om 17:13
    ErwinVanLun

    Bij toekomstvoorspellingen is technologie een bijzaak. Het gaat erom waar mensen tot in staat zijn als hun omgeving verandert. Dat bepaalt hun bedrag, dat bepaalt onze toekomst. Daarom vind ik persoonlijk inzicht in mensen (biologie, psychologie, sociologie, spirtuele inzichten, astronomie, filosofie en geschiedenis) minimaal net zo interessant om een scherpe toekomstvoorspelling te kunnen maken.


    20 december 2007 om 10:59

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!