Advertentiebestedingen Duitsland 18.8 miljard in 2010

9 juni 2008, 04:56

De totale advertentiebestedingen in Duitsland stegen van 16,1 miljard euro in 1996 naar 20 miljard euro in 2000. Na de 9/11 dip, wordt nu verwacht dat de totale bestedingen in 2010 zullen uitkomen op 18,8 miljard euro (volgens ZenithOptimedia, via SFNblog.com).

De uitgaven aan online advertising zullen oplopen van 719 miljoen euro in 2007 tot 991 miljoen euro aan het eind van 2008, om uiteindelijk in 2010 uit te komen op 1,59 miljard. SFNblog schrijft: ‘Online ad expenditure, although still niche, is gaining share aggressively from less than one percent before 2000, to a predicted nearly 8.5 percent in 2010.’ Kijk hieronder voor de tabel met de cijfers per mediumtype (internet, outdoor, radio, bioscoop, tv, magazines, dagbladen) van 1996 tot 2010.

{title}

Dagbladadvertenties domineren de Duitse markt: hoewel de groei er al jaren uit is, zullen de advertentie-uitgaven nog steeds aanzienlijk zijn in 2010: 6,96 miljard euro.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!