Sanoma koopt Auto Trader

13 augustus 2008, 07:00

{title}Sanoma Men’s Magazines (SMM) heeft European Auto Trader B.V. gekocht. Bekendste titel van die uitgever is AutoTrader, maar ook ClassicTrader, MotorTrader, TransportTrader en Caravan & CamperTrader vallen onder het bedrijf. De online versie van Auto Trader heeft volgens het persbericht meer dan 1 miljoen bezoekers per maand.

Eric Ariëns, uitgever automotive van SMM zegt in het persbericht: ‘Een occasion site, zoals die van Auto Trader, ontbrak binnen ons portfolio. Auto Trader en AutoWeek vullen elkaar perfect aan. Online werken we al jaren samen. Die samenwerking wordt dus nog inniger.’

Paul Wessels, directeur van Auto Trader: ‘Wij zijn ervan overtuigd dat wij onder de vlag van een sterke partij als Sanoma onze groei ambities nog beter kunnen realiseren. Samen met AutoWeek zal er een enorm krachtig marktleidend automotive platform ontstaan voor aan- en verkoop van auto’s door zowel autobedrijven als particulieren.’

Auto Trader, zo meldt ons het persbericht, behaalde in zijn het boekjaar 2007/2008 een netto omzet van 9,5 miljoen euro. Over de acquisitieprijs willen beide partijen geen mededelingen doen, jammer. En waarom eigenlijk niet?

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!