YouAdDaily: Interview Martin Lindstrom over Buyology

30 oktober 2008, 08:23

{title}‘Brand futurist’. Zo noemt Martin Lindstrom zichzelf. Onlangs publiceerde Lindstrom ‘Buyology’, een boek(je) waarin hij een uitputtend onderzoek (2000 proefpersonen, kosten: 7 miljoen dollar) beschrijft naar neuromarketing. Oftewel: hoe zien de processen die te maken hebben met aankoopbeslissingen eruit in onze hersenen? En vooral: wat betekent dat? Verkoopt seks? Wat is de invloed van beeld, geur en geluid? Kunnen merken ons aanzetten ons voort te planten?

Lindstrom is een marketinggoeroe; dit boek wordt of is al een bestseller. Een must-read volgens Newsweek, een pageturner voor marketeers roemt Advertising Age. Ik ben gisteren begonnen met het boek, erg interessant. Mijn bespiegelingen volgen (hopelijk later) in de comments. ‘This body of research is surely the biggest compilation of neuromarketing data ever, and the results are always fascinating and sometimes surprising,’ schrijft Roger Dooley op het blog van FutureLab. Boekbesprekingen te over op het web. Maar YouAdDaily heeft een groot interview met Martin Lindstrom (2000+ woorden, ga er maar even voor zitten).

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!