Nominaties Buzz Awards 2008 van start: Stemt!

19 november 2008, 05:51

{title}De nominaties voor de Buzz Awards 2008 zijn gisteren van start gegaan. Iedereen kan tot en met 8 december meedoen en producten of diensten nomineren op de site van Buzzawards. Het gaat om de vierde editie (zie: geschiedenis). In 2005 won de iPod, in 2006 was Sonja Bakker(en) hot en vorig jaar ging de prijs naar de Nintendo Wii.

Voor de Buzz Awards zijn negen categorieën opgesteld: Entertainment, Mode, Beauty & Wellness, Horeca, Vrije tijd & Events, Elektronica, Games & Gadgets, Publicaties & Nieuws, Food & Drinks, Web & Diensten, Binnen & Buiten en 2009. De jury van de Buzz Awards bestaat dit jaar uit Justien Marseille en Carl Rohde, Karin van Gilst (Directeur Weekbladpers Tijdschriften) en Peter Verhaar (medeoprichter Alex beleggingsbank). Begin december zullen zij de nominaties terugbrengen tot een selectie van drie per categorie.

De Buzz Awards zijn een initiatief van Buzzer. De 40 duizend bij Buzzer ingeschreven consumenten mogen stemmen en zullen uiteindelijk bepalen wie de Buzz Awards 2008 zal winnenn. Op 13 januari worden de winnaars per categorie en de ‘overall’ winnaar bekend. Ook zal er een voorspelling gedaan worden welk product in 2009 het meest besproken gaat worden.

Willem Sodderland, oprichter en directeur van Buzzer zegt in het persbericht van gisteren: ‘De Buzz Awards laten zien hoe bepalend de mening van consumenten is voor het succes van producten. Om deze reden zoeken bedrijven naar manieren om zoveel mogelijk te halen uit de “buzz” van consumenten.’

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Floris

    Buzzer? Bestaat dat nog? Ik heb in het verleden als Buzzer nog wel eens meegedaan, alleen is de communicatiestroom sindsdien bijna tot nulpunt gedaald. Toevallig kreeg ik ergens vorige week geloof ik een mailtje met de vraag om te stemmen.

    Wel een aardige vraag eigenlijk. Hoe succesvol is Buzzer op dit moment? Iemand die daar meer inzicht in kan geven? Ik heb namelijk het idee dat na de enthousiaste start er langzaam een beetje de klad in is gekomen. Ik hoop dat ik het mis heb, het concept an sich heb ik altijd wel aardig gevonden.


    19 november 2008 om 06:59
    Willem

    Hi Floris, denk dat ik de aangewezen persoon ben om die vraag te beantwoorden. Buzzer groeit elk jaar met 200-300%. Zowel in aantallen Buzzers, medewerkers als klanten/campagnes. Dat je daar als Buzzer niet altijd iets van merkt heeft te maken met jouw specifieke profiel vs. de producten die we buzzen. Als we producten buzzen die niet bij jou passen hoor je minder van ons. De afgelopen 6 maanden zijn relatief erg rustig geweest maar dat gebeurt nu nog elk jaar. Het gros van alle (supermarkt) productintroducties vindt namelijk plaats in kwartaal 1 van het jaar. En in die hoek hebben we nu nog het meeste werk. We zijn nu dus met die aanloop bezig en je kunt als Buzzer dus verwachten dat we de komende maanden heel veel nieuwe producten buzzen. We willen uiteraard ook meer gaan doen in de rest van het jaar en ik verwacht dat we volgend jaar wat minder dalen naast de pieken zullen hebben. Groet, Willem


    19 november 2008 om 09:04

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!