Vooruitblik: webanalytics recessie bestendig? (poll)

30 december 2008, 13:05

Webanalisten zoeken websiteWekelijks geeft Webanalisten.nl hier op Marketingfacts.nl een samenvatting van het belangrijkste nieuws op haar website. Webanalisten.nl bevat informatie en praktijktips uit de webanalyse en marketing optimalisatie wereld. Webanalisten.nl informeert je niet over hoe je bezoekers naar je website krijgt, maar juist hoe je zorgt dat je (meer) waarde uit het bezoek haalt! Door deze wekelijkse samenvatting van belangrijkste artikelen blijf je ook via Marketingfacts.nl op de hoogte.

Deze week geen samenvatting vanwege de vakantietijd, maar een vooruitblik gebaseerd op een uitgevoerde enquete onder 251 Direct Marketing Association leden in de VS. Wat verwachten zij voor 2009 ten aanzien van mensen en middelen voor webanalytics binnen hun organisatie? In dit artikel op marketingfacts.nl een poll om eens in Nederland en België te peilen hoe de vlaggen er voor hangen.

De resultaten uit de VS zoals gepubliceerd op webanalytics demistified:

Over investeren in technologie en tools:

  • 36% zegt meer te gaan uitgeven dan zij deden in 2008
  • 50% zegt ongeveer evenveel te gaan uitgeven
  • 14% zegt in 2009 minder te gaan uitgeven

Over mensen en middelen voor webanalytics projecten

  • 26% zegt meer te gaan uitgeven dan zij deden in 2008
  • 70% zegt ongeveer evenveel te gaan uitgeven
  • 4% zegt in 2009 minder te gaan uitgeven

Betreffende webanalytics in het algemeen binnen de organisatie

  • 47% zegt dat senior management webanalytics ziet als een prioriteits investering
  • 29% zegt dat senior management webanalytics beschouwt als een normale investering
  • 24% geeft aan dat senior management weinig inzicht heeft in webanalytics

Onze eigen poll loopt af op 5 januari 2009 17.00. Consultants: gewoon stemmen op wat je onderneemt voor je eigen website, niet die van de klant!

Webanalisten.nl is sinds 2008 aanwezig op internet als platform voor online analyse en optimalisatie. Meer dan 40 gastauteurs schrijven wekelijks over hun praktijkervaringen met ons mooie vakgebied. 2 wekelijks wordt hier op marketingfacts.nl een samenvatting van geplaatst.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Paul Hottinga

    Denk juist dat in lastige tijden webanalytics de key is om een goede performance/roi te kunnen realiseren.

    Webanalytics beter organiseren zou het toverwoord moeten zijn om dit te realiseren. Of dit met meer budget of efficiëntere inzet moet is de vraag.


    30 december 2008 om 21:06

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!