Viral Friday: No Pants Subway Ride 2009

23 januari 2009, 11:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met LaComunidad, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m naar {encode=”viralfriday@marketingfacts.nl” title=”viralfriday@marketingfacts.nl”}.

De nummer 1 positie in de Viral Friday van deze week is voor Improv Everywhere met No Pants Subway Ride 2009. Sinds 2001 organiseert een groep acteurs en komedianten onder de naam Improv Everywhere geregeld in New York ‘ludieke misies’. Hun nieuwste stunt: een sneeuwstorm trotseren in ondergoed om de metro te pakken. Op plek 2, YouTube Street Fighter. Patrick Boivin, een Canadees met Franse roots die in zijn vrije tijd graag videogames maakt, heeft een nieuwe toepassing gevonden voor YouTube video annotaties: old skool games. The T-Mobile Dance maakt de top 3 deze week compleet. Het Londense reclamebureau Saatchi & Saatchi bedacht voor T-mobile’s nieuwste campagne “Life’s worth sharing” een flashmob in Liverpool Street Station.

Benieuwd naar de complete top 5 van deze week? Kijk dan snel verder!

Paul van Veenendaal
Digital Marketeer bij NPB Media

All-round marketing professional met 20 jaar werkervaring bij o.a. NPB Media, Iris Amsterdam, Starcom, Ogilvy, GroupM, Onetomarket. Volg mij op http://www.twitter.com/yizmo

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!