Nieuwe Molblog is live

27 januari 2009, 16:26

{title}

Helemaal van harte ging/gaat het niet, dat Molbloggen bij de hoofdredacteur van Tijdschrift voor Marketing, maar er is nu lekker wél een nieuwe site. En wat voor één. Gebouwd door Onstuimig (tekenden ook voor de nieuwe site van Adformatie). Ziet er goed uit, dat nieuwe Molblog! Oude links werken (bij mij) nog niet, maar dat wordt vast snel gefixt. Leuk ook, dat je je eerst moet registreren om de Molbloggers succes te wensen. Hoewel aangekondigd in die veelbesproken column van Van Vugt, vind ik dat zonde. Niet echt héél 2009. Nou ja. Felicitaties dus maar hieronder ;-).

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

17 Reacties

    Luuk Ros

    inderdaad een prachtige site, eindelijk kwam ie er dan toch en ik vind dat reageren via Marketingfacts eigenlijk ook wel een goed idee. Matthijs wat ben je toch ontzettend 2.0, of 2.1 eigenlijk alweer. Van de man met de aller allereerste reactie ooit op Molblog: Gefeliciteerd Molbloggers!


    27 januari 2009 om 16:59
    Dusta

    Ziet er strak uit, succes ermee!


    27 januari 2009 om 17:14
    JaapBloem

    Ja, vet hoor mensen! Chapeau. Word ik toch weer een heel klein beetje trotser op NL, nu de mollen hun roze snoetjes zo parmantig boven de klei verheffen.


    27 januari 2009 om 17:33
    Elsbeth Eilander

    @Luuk,@Dusta, @Jaap; dank voor de felicitaties, we zijn er hier ook erg blij mee.


    27 januari 2009 om 18:15
    Max R.

    Dat moeten registreren vind ik idd iets minder, en het swirltje aan die t van marketing had ik zelf ook niet gedaan. Voor de rest ziet het er idd netjes uit. =]


    27 januari 2009 om 18:20
    Paul Hottinga

    Leuk om te zien dat ze oude kenmerken hebben overgenomen naar de nieuwe website. De site ziet er direct erg herkenbaar uit, goed gedaan dus!

    Registreren is inderdaad een minder goed plan, sowieso niet nuttig.


    27 januari 2009 om 18:27
    media

    Ziet er goed uit, gefeliciteerd Molbloggers!

    Nog wel wat opmerkingen:

    – site is erg traag bij mij (kabel via UPC; IE7)

    – beetje teveel bewegende elementen (inc. advertenties)

    – reacties alleen na registratie lijkt me voor b2b-sites niet nodig maar ben wel benieuwd naar de ervaringen!

    Zie geen logo meer van Dutchcowboys; betekent de nieuwe site ook het einde van de samenwerking tussen Molblog en Dutchcowboys?


    27 januari 2009 om 20:55
    Kari-Anne

    De leukste felicitatie komt van @Jaap. 🙂

    Dank allen!

    Het is nog niet perfect, we staan de komende tijd in de machinekamer om het fine te tunen.

    Komt goed.

    @Marco: Ja, de wegen van Dutch Cowboys en MolBlog zijn inderdaad gescheiden.


    27 januari 2009 om 21:17
    Remco de Vries

    Ziet er erg gaaf uit, gefeliciteerd. Zal even wennen worden 😉


    28 januari 2009 om 06:51
    Remi

    Mooi werk van Onstuimig. Ziet er fris en leuk uit.

    Wel jammer dat er maar 5 posts te lezen zijn op de homepage. Ik vind dat toch wat weinig. Met de doorlooptijd aan berichten betekent dat dat ik erg vaak moet kijken. (of gewoon via RSS kijk)


    28 januari 2009 om 06:52
    Remco de Vries

    Vindt het trouwens irritant dat je je moet registreren om te kunnen reageren etc. Ik weet dat Molblog last had van wat anonieme vervelende mensen, en een registratie kan daarbij helpen. Maar bijna alle velden zijn verplicht.

    Wat als ik nu een student ben, geinteresseerd in B2B marketing etc. Geen organisatie, en geen specifieke functie, heel erg jammer dat ik dan deze gegevens moet gaan verzinnen om te kunnen registreren.


    28 januari 2009 om 08:56
    mgvandenbroek

    @Remco: En, wat heb je vervolgens gedaan? Registratie afgemaakt, of afgehaakt?


    28 januari 2009 om 09:00
    Remco de Vries

    Ik heb maar wat verzonnen. Ik lees Molblog al langer, en ga dus wel over die drempel, omdat het blog zelf voor mij belangrijk is.

    Maar ik kan me voorstellen dat veel mensen juist dat soort dingen vervelend vinden, en misschien wel afhaken.

    Een simpele ‘Overig’ optie bij functie, en organisatie tot een niet verplicht veld maken lijkt me handiger.


    28 januari 2009 om 09:05
    Catharina

    Ziet er wel mooi uit maar laadt hier heel erg langzaam en soms zelfs helemaal niet. Ook jammer dat je je daar nu ook weer moet registreren om te mogen reageren. Ik haak dan meestal af.


    28 januari 2009 om 09:58
    Toine

    Zijn de links naar het actuele nieuws van Marketingfacts en Frankwatching verdwenen op de voorpagina van Molblog? Het einde van de kruisbestuiving?


    28 januari 2009 om 21:20
    media

    @Toine: nu je het zegt; lijkt er op dat wij ook wat headlines van marketingfacts moeten verwijderen! 😉


    28 januari 2009 om 22:06
    Toine

    Goh, nu zie ik pas dat Marketingfacts de headlines van Molblog en Adformatie niet meer plaatst. Voordeel: je leidt geen trafic naar de concullega. Nadeel: beide blokken verliezen bezoekers. Is er iets te zeggen over het effect in bezoekerstallen nu de kruisbestuiving afgeschaft is?


    10 maart 2009 om 10:59

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!