Eindelijk heeft LOI een nieuwe campagne, dus zonder die irritante Wouter!
Credits:
Bureau: N=5
Creatie: Lukas van de Ven, Jeroen van der Sluis, Thijs Bontje
Regie: Bart Timmer - Czar (Italiaans restaurant/Baantjer/Doktersroman) en Max Porcelijn - Comrad (Worteltrekken)
D.O.P.: Lex Brand, Coen Stroeve
Postproductie: The Ambassadors
De doelstelling:
LOI herintroduceren in Nederland.
De uitwerking:
Met vier komische commercials, die allemaal een onverwachte wending hebben, laat LOI zien dat Nederland steeds slimmer wordt.
Het oordeel:
Zoals gezegd vind ik het heel goed dat corpsbal Wouter eindelijk het veld heeft moeten ruimen. De nieuwe campagne gaat meer in op wat de doorsnee Nederlander aan de cursussen van LOI kan hebben. Dat vind ik een heel sterk punt. Samen met de komische situaties in de commercials zorgt dit ongetwijfeld voor veel positieve merkbeleving. Maar… ik ben van mening dat slechts twee van de vier commercials het cursusaanbod goed weergeven, namelijk ‘Italiaans restaurant’ en ‘Doktersroman’. Daar zie je gewone mensen die door hun LOI-cursus een stuk slimmer zijn geworden. In de commercial ‘Baantjer’ vertelt een verkeersregelaar tegen De Cock wie de dader van een moord is. Maar bij LOI kun je toch echt geen opleiding tot rechercheur volgen. En de commercial ‘Worteltrekken’ laat een kinderprogramma zien met wel heel moeilijke rekensommen. Ook deze is verder van de doelgroep af, want LOI is er niet voor basisschoolkinderen. Natuurlijk snap ik dat het allemaal wel past in het overkoepelende concept ‘Nederland wordt steeds slimmer’, maar ik had het toch net even iets sterker gevonden als alle commercials op één lijn zaten.
Doktersroman:
Baantjer:
Worteltrekken: