De ‘nieuwssite’ van Ziggo: Lekker transparant?

30 januari 2009, 08:53

{title}

Ziggo heeft een nieuwssite (content, dat moet, als kabelaar). Maar of daar ook een redactie op zit? Als je kijkt naar bovenstaand screenshot zou je zeggen van niet. In het bericht ‘Dure internetcontracten door papierversnipperaar’ en de bijbehorende ANP-video (hier link naar Trouw) gaat het over de onvrede die veel klanten hebben over internetproviders en hun dure contracten. ‘Het ging veel beter met Ziggo. Maar als ik nu mijn computer aanzet, krijg ik allemaal foutmeldingen,’ zegt een van de geïnterviewden.

UPC komt in het filmpje tijdens de contractversnipper-actie van Het Net als slechtste uit de bus, niet Ziggo. Maar als het ANP aan iemand vraagt ‘hoe het voelde om het contact te vernietigen’, is het antwoord: ‘Heel goed. Want Ziggo is gewoon heel slecht geworden.’ Ai. Ai. Is dit ver doorgevoerde transparantie? Tactisch sterk? Of dommigheid? Het bericht staat nog steeds op de home. Al meer dan een dag, dus. Ziggo webcareteam: Kom er maar in!

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

9 Reacties

    David

    Volgens mij is hij er nu af. Kon hem in ieder geval niet vinden. Maar wel goed gezien. Denk dat ze gewoon automatisch nieuws plaatsen, normaal gesproken zet je dit natuurlijk niet op je eigen site.

    Er zijn al genoeg site’s waar Ziggo kan worden afgekraakt…


    30 januari 2009 om 09:11
    Tom Broekhoven

    Geeft wel direct aan dat het team van ziggo niet erg bewust bezig is met online reputatie management. Als ze zelfs de eigen website over het hoofd zien ..


    30 januari 2009 om 09:25
    Remco de Vries

    Goed opgelet =)

    Toch wel weer een stomme actie, neem aan dat iemand nieuwsberichten op een site controleert, en dat je niet zomaar alles plaatst. Zeker als het potentieel schadelijk is voor het eigen imago.

    Dom.


    30 januari 2009 om 09:41
    jan

    Het interesseert Ziggo geen ene reet wat klanten/publiek van ze denken


    30 januari 2009 om 09:56
    Stef J.

    Ik vraag me eerder af waarom Ziggo er überhaupt voor kiest om “nieuws” op hun site te brengen, nu is kpnvandaag.nl een redelijk geslaagd initiatief maar als er je er geen aandacht aan wilt besteden begin er dan niet aan.


    30 januari 2009 om 17:53
    Ruud Kok

    Tijdens m’n studie heb ik tijdje bij toen nog @home gewerkt. Die site van toen was de basis van wat ziggo er nu heeft staan. De content wordt volledig geautomatiseerd overgenomen van diverse bronnen, waarbij zo nu en dan minder prettige berichten over het eigen merk ook doorkomen. Apart dat ze daar niet gewoon een filter op zetten.


    30 januari 2009 om 20:45
    Klachtenservice

    Je zou zeggen dat ze de controle daar van op z’n minst zouden moeten outsourcen. Dit is wederom een bevestiging van hoe erg bedrijven hun online reputatie onderschatten…


    2 februari 2009 om 17:48
    Marieke

    Nieuws is toch nieuws? Of hebben klanten liever dat er gecensureerd wordt? Dat filmpje zien klanten evengoed wel, dus zou Ziggo kunnen doen alsof er niets aan de hand en het niet plaatsen of gewoon “neutraal” nieuws aanbieden.

    Ik ben geen fan van propaganda praktijken dus bepaal liever zelf wat ik wel of niet wil bekijken ipv dat het voor mij bepaald wordt.

    Overigens zegt Ziggo toch ook niet dat alles perfect gaat?


    3 februari 2009 om 08:27
    Remco de Vries

    Nieuws is nieuws. Maar je kan je afvragen of het slim is. Lijkt mij gezien de huidige concurrentie op het gebied van eht aanbieden van internet, tv, etc niet heel verstandig. Of klanten er last van hebben, denk het niet, maar toch.


    3 februari 2009 om 08:55

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!