Screen Digest: ‘Online Ad drop’ 5 procent in 2009

10 april 2009, 04:49

{title}

Onderzoek van Screen Digest wijst uit, dat de ‘overall ad revenue drop’ in 2009 ongeveer zal uitkomen op 5 procent daling. In 2008 groeide online advertising in de VS nog met 10 procent gemiddeld; het laatste kwartaal van vorig jaar doet Screen Digest deze daling voorspellen. Lees hier het artikel op MarketinCharts.

De omzet in alle categorieën van online advertising behalve video zal volgens Screen Digest afnemen in de VS. De omzet uit banner advertising zal met 8,8 procent dalen. Search zal dalen met 2 procent, en ‘Non-display categories such as classifieds will experience double digit falls.’ In 2010, zo verwacht Screen Digest, zal de markt stabiliseren en zal er weer een groei te zien zijn van 0,4 procent. Het onderzoek van Screen Digest is gebaseerd op recent onderzoek van het IAB.

“Looking at the US results from the fourth quarter last year, it’s very clear that online display will fall this year despite the growth of video,” zegt Vincent Letang, senior analyst bij Screen Digest tegen MarketingCharts. “Search was still growing in Q408 but the growth rate has slowed down so much that we now believe the next quarter will be in the red too – and online Classifieds will continue to fall.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!