TNW 2009: Status online consument

14 april 2009, 04:25

{title}Was in 2007 nog 40 procent van de Nederlanders actief op online netwerken, vorig jaar lag dat percentage op 60 procent en in 2009 zal dat percentage uitkomen op 70 procent. Hyves is de grote winnaar, blijkt uit een onderzoek dat Ruigrok | Netpanel hield in samenwerking met The Next Web. Dat onderzoek, “De status van de online consument anno 2009” wordt deze week op TNW volledig gepresenteerd.

‘Voor vrijwel alle websites en services geldt dat de groep actieve gebruikers die input leveren relatief klein is. Je zou de 80-20 regel ermee kunnen onderbouwen: 20% zorgt voor 80% van de content. In veel gevallen is het minder dan 20%, alleen bij privé sociale netwerken is het percentage actieve gebruikers relatief hoog, namelijk 45%,’ meldt het persbericht. Ruigrok ondervroeg 1000 respondenten.

Nederlanders die profielen hebben op online netwerken zijn actiever geworden op Twitter, LinkedIn, Hyves en Facebook. MSN Spaces en Netlog boeten in aan populariteit (wat activiteit betreft). Het doel van het onderzoek is vaststellen wat de online Nederlander doet, hoe men zich online sociaal gedraagt en welke issues men ervaart.

Ben benieuwd naar de overige resultaten van het onderzoek. Uiteraard proberen we daar deze week verslag van te doen!

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!