Interview Govert van Eerde over 10 jaar Strandvolleybal.net

4 augustus 2009, 05:45

Dit jaar vindt voor de tiende keer Strandvolleybal.net plaats in Wijk aan Zee. Een goede aanleiding om even terug te kijken samen met Govert van Eerde, initiatiefnemer en organisator van Strandvolleybal.net

Govert, je organiseert het toernooi nu voor de tiende keer. Wat is volgens jou het grootste verschil tussen de eerste en de komende editie?

Nou, dat is vrij simpel: de gemiddelde leeftijd is omhoog gegaan en er lopen meer mannen met maatje XL dan vroeger. Maar even serieus: de opzet van het toernooi is eigenlijk altijd hetzelfde geweest. Een goede balans tussen sportief bezig zijn, lekker dansen, eten en drinken, ongedwongen netwerken en medewerkers bij de concurrent weghalen.

Wie waren de afgelopen jaren de meest opvallende sponsoren?

Het meest creatieve sponsorship van alle jaren was van Ram&Co: zij hebben bedacht interim teamplayers in te zetten. Een lumineus idee. Maar Maurice de Hond en Ruud Smeets (toen NewConomy) waren de allergrootste sponsor ooit. Het hele strand was toen wit en blauw en waar je ook liep, als je niet tegen een NewConomy vlaggenmast opliep, dan struikelde je wel over een boarding, een stoel, een ligbedje of een opblaasbaar kussen. Werkelijk elke meter van het strand was van hun logo voorzien. Door het aantal NewConomy vlaggen konden we zelfs vanuit de strandtent de zee niet meer zien.

Laten we het even hebben over aantallen deelnemende teams. Hoe was die ontwikkeling door de jaren heen?

Het allereerste jaar, dat ik overigens samen met Kees Zegers, Oscar Kneppers, Laurens Massee, Roel Mostert en Marjoirie Karsters organiseerde, deden er direct 32 teams mee. Toen we die een jaar later weer mailden met een uitnodiging, kregen we de helft terug; dat was natuurlijk een paar maanden na de bubble. Maar vanaf 2004 zat er een enorm stijgende lijn in: van 40 naar 50 teams, in 2007 al 70 teams en vorig jaar deden er meer dan 80 teams mee. Dat houdt toch in dat er meer dan 1000 man/vrouw op het strand aanwezig is.

Hoeveel teams doen er de komende editie mee?

Nou, ik kan je zeggen dat we een beetje achterlopen op de planning. We krijgen voor het eerst te horen dat er dit jaar minder of geen budget voor is. Dat heeft ongetwijfeld met de crisis te maken waar de internet industrie natuurlijk ook last van heeft. Ik zou dan ook heel blij zijn als we dit jaar op rond de 70 teams uit zouden komen.

Jullie doneren geld aan Earth Water. Wat doen zij daar mee?

Vorig jaar zijn we inderdaad een tweejarige samenwerking aangegaan met Earth Water. Een groot deel van de deelnamekosten en de helft van alle sponsorinkomsten komt ten goede van vluchtelingen en ontheemden die niet de beschikking hebben over schoon (drink)water. Vorig jaar konden we al € 50.000,00 doneren en daarom hoop ik ook dat er dit jaar weer heel veel bedrijven meedoen. Het gaat dan misschien ‘slecht’ in Nederland, maar dat staat natuurlijk niet in verhouding hoe deze mensen in nood het hebben.

Tot slot: wat voor verrassingen heb je dit jaar in petto?

Nou, de grootste verrassing komt van strandtent Het Strandhuis. Het dagprogramma zal niet veel afwijken van vorig jaar, maar natuurlijk gaat er iets speciaals gebeuren m.b.t. de tiende editie en omdat Brandfield.com de nieuwe mede-organisator is. Ik kan daar natuurlijk weinig over zeggen, maar het is iets MEGA spectaculairs dat naar mijn weten nog nooit op een strand is vertoond…denk een beetje aan de aankleding en ‘dingen’ die hoog door de lucht bewegen….

Inschrijven voor het toernooi kan tot vrijdag 7 augustus aanstaande via www.strandvolleybal.net.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    Richard

    net even de foto’s bekeken Goof, maar jij hebt door de jaren heen ook een lekker buikje gekregen hoor:)


    4 augustus 2009 om 08:44
    mgvandenbroek

    Lees net op Twitter dat het hele festijn niet doorgaat? Damn…


    10 augustus 2009 om 11:18

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!