Xing groeit stevig door, maakt twee miljoen winst

14 augustus 2009, 04:36

{title}900.000 nieuwe leden. Een omzet van meer dan 21,5 miljoen euro. Een winst van bijna 2 miljoen euro. De Duitse netwerksite Xing (directe concurrent van LinkedIn) presenteerde gisteren de eerste halfjaarcijfers voor 2009. Emerce snorde ze op. In het persbericht noemt Xing zichzelf ‘the leading European businessnetwork. Dat is niet deels waar: Xing heeft nu 8 miljoen leden in Europa, LinkedIn zit in totaal op 45 miljoen leden.

Het aantal betalende gebruikers groeide in de eerste helft van dit jaar met 85.000 tot 635.000 totaal. Veel geld zit er in premium memberships: 17,86 miljoen omzet, een stijging van 40 procent ten opzichte van de eerste helft van 2008.. Stefan Gross-Selbeck, CEO van XING zegt in het persbericht:

‘In the first six months of 2009, we’ve invested heavily in developing new business models, and made solid progress in working towards our strategic goals. In the second half of the year, we’ll continue to focus on making XING more appealing for our members, and also launch new sources of revenues. We have new functionalities especially for recruiters are already in the beta phase. In addition, we will continue to invest in the growth of membership figures in our European core markets.’

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

5 Reacties

    mgvandenbroek

    Noortje: volgens mij is het logo hierboven door een of andere verkeerde instelling zwart geworden 😉


    14 augustus 2009 om 07:13
    Noortje Bakker

    Ik vroeg me al af waarom ze een witte en een zwarte versie hadden!


    14 augustus 2009 om 07:36
    Monique Stegehuis

    Het logo doet mij meer denken aan Connexxion, zowel in kleurgebruik als in vorm.

    En het logo heeft een zwarte achtergrond omdat het logo wat je hebt gedownload waarschijnlijk een doorzichtige achtergrond heeft, daar wil internet(waarschijnlijk je upload programma?) nog wel eens gewoon een zwarte kleur van maken.


    17 augustus 2009 om 05:37
    Luc van Poelje – NewMarCom.com

    Qua branding en positionering doet het voormalige OpenBC het een stuk minder dan Linkedin.

    Wat het wel veel beter doet, of uberhaubt doet, is het mogelijk maken dat je groepen kunt creeren met veel web2.0 functionaliteiten. Het zijn complete sociale netwerksites.

    Enfin, wie staat erop en lijmt die twee aan elkaar (mashup) en gaat er met de bot vandoor?


    17 augustus 2009 om 05:52

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!