Homepage take-over voor BMW X1 op Nu.nl

11 september 2009, 05:53

{title}

Voor de promotie van proefritten in de BMW X1 heeft het de marketingafdeling van de Duitse autofabrikant behaagd om een vette homepage take-over actie in te zetten op Nu.nl (zie bovenstaand screenshot van vanmorgen). BMW lanceert hiermee naar eigen zeggen als eerste een zogeheten ‘side kick ad’. Nieuw, maar je moet ervan houden…

Met de campagne www.bmw.nl/ultiemeproefrit maak je kans om met de BMW X1 een proefrit te maken naar Parijs, Brussel, Berlijn of Kopenhagen. Door te klikken op de gele button ga direct naar de campagnesite. Concept en creatie is gerealiseerd door de-construct. Samenwerking met: Bookmark, Eyewonder. Via: Isobar Human Media.

Hieronder de advertentie als hij ‘uitklapt’. De cap staat op 1, dus je krijgt de uiting maar 1 x te zien. Behalve als je een nieuwe browser opstart, dan komt ie gezellig nog een keer voorbij. Benieuwd wat jullie ervan vinden!

{title}

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

18 Reacties

    Fer

    Erg mooie take over! Alleen ontzettend traag merk ik. Of ligt dat aan mij?


    11 september 2009 om 06:15
    mgvandenbroek

    @Fer: Bij liepen twee browsers achter elkaar vast. Maar ik was aan het multitasken op een Windowsmachine 😉


    11 september 2009 om 06:21
    Erik van Rijn

    jammer dat hij niet meescorlled omlaag, wel een mooie actie…


    11 september 2009 om 06:38
    Johan

    Wat een ontzettend trage banner! Zodra je ‘m start loopt mijn hele PC vast (wel core 2 duo, dus moet snel genoeg zijn). Verder vind ik het irritant dat er allemaal scrollbalken enz aanwezig zijn, en er een seconde of zo iets over nu.nl ligt (beweegt?). Geeft mij maar liever de statischere varianten hiervan…


    11 september 2009 om 06:43
    jeroen

    trrrrrraag


    11 september 2009 om 06:46
    John van Hulsen

    Bij BMW denk ik aan snelheid, dat is deze flashfile totaal niet.

    M’n hele browser werd er sloom van. Geen goede reclame voor BMW en voor nu.nl, helaas!


    11 september 2009 om 06:49
    Ildo

    GAAFFFFFFFFFFFFF !!!!!


    11 september 2009 om 07:10
    willem

    Grappig, MSN heeft vandaag een Volvo take-over op de homepage staan. Door die te bekijken besef je des te meer maar hoe gaaf die ad van BMW is!


    11 september 2009 om 07:31
    ssan

    @willem:

    die msn.nl volvo takover over is ook door EyeWonder gedaan, evenals Mini op http://www.msn.be


    11 september 2009 om 11:10
    Sas

    STOER! Ziet er mooi uit! Loop bij mij hartstikke goed!


    11 september 2009 om 12:58
    Anneloes

    Het kan mooi zijn, maar ik vraag me af of het werkt. De ‘internetgeneratie’ kan deze vormen van adverteren ‘blokkeren’, dus mooi, maar ook effectief? Vandaag heb ik nu.nl een paar keer bezocht, maar ik heb niet naar de advertentie gekeken, wel gezien dat er wat stond, maar mijn oog was gericht op het nieuws. Omdat erover geblogd is (rumour), weet ik nu dus ook dat die advertentie van BMW is, maar anders had ik het niet geweten…


    11 september 2009 om 13:39
    Tom

    Hmm, tja, beetje 1.0 hoor, heb net een auto gekocht.


    11 september 2009 om 14:22
    Ursula

    In IE is ie sneller dan in Firefox bij mij, maar ben absoluut onder de indruk: geeft mij inspiratie!


    11 september 2009 om 15:32
    Lourens

    Toen ik klikte en mijn hele scherm meebewoog was ik zeker impressed (well done EyeWonder 😉 ). Vraag me wel af of de CTA in de initiele weergave voldoende is om een hoge interactionrate te halen. Hoe dan ook: de wedstrijd was leuk genoeg voor mij om mee te doen en de techniek van de takeover inspirerend.


    11 september 2009 om 19:34
    Paul Hottinga

    Dit zijn take-overs die subtiel en passend bij de website uitgevoerd zijn. Vaak is dit niet het geval.

    Denk dat dit voor BMW zeer interessant is, ook als er niet geklikt wordt, ben je wel duidelijk geconfronteerd met de BMW X1.

    Voortaan de voor voldoende hosting capaciteit zorgen.


    14 september 2009 om 05:24
    Martin

    I was in Spain and had a look aswell,.. I liked the design and concept was pretty cool. However for most of us the advertising didn’t worked well. The whole page was messed up and strange things happend when we tried to continue by pressing the close button.


    14 september 2009 om 13:34

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!