Online Tuesday op dinsdag 13 oktober

5 oktober 2009, 04:37

{title}Morgen over een week is het zover: de eerste editie van Online Tuesday, vanaf 19.30 in Felix Meritis Amsterdam (zie ook: Adformatie). Maandelijks brengt Online Tuesday de bezoekers de meest opmerkelijke en nuttige trends op online gebied door een ervaren marketeer of specialist in dat onderwerp. Het programma duurt een uur, daarna is het tijd voor de borrel.

Initiatiefnemers zijn DQ&A, Energize, NEWPEOPLE, Marketingfacts en Traffic4u. De laatste drie participeerden ooit in het concept 212 Amsterdam; Marketingfacts stapte een paar jaar geleden al uit. In goed overleg is besloten om de samenwerking zoals die was niet meer voort te zetten. Sprekers bij Online Tuesday voor het event van 13 oktober zijn Marco Derksen (namens IAB NL), Marcel Vogels (Memo2) en Ben van der Burg (WebAds). Hieronder meer informatie.

212 / Online Tuesday

Lisa Dijkstra van Traffic4u en voorzitter van online Tuesday zei in het persbericht: “We hebben in goed overleg besloten om niet langer te partneren in 212 Amsterdam. online tuesday wordt net zo gezellig en ongedwongen als 212. Gezien de belangstelling van 212 was het echter noodzakelijk om de organisatie hiervan verder te professionaliseren. Dit bleek niet mogelijk met de 212 partners. De online markt is constant in beweging en een kwalitatieve bijeenkomst aanbieden is daarom essentieel. Door samen te werken met DQ&A, Energize en Marketingfacts kunnen we de benodigde innovatie bieden en waarborgen.”

Programma dinsdag 13 oktober

De kick-off van de allereerste editie van online tuesday ligt in handen van Marco Derksen (oprichter Marketingfacts.nl en voorzitter IAB Nederland). Derksen zal het publiek meenemen op een reis door een veranderend medialandschap. Trends, facts en figures over digitale media, advertising en marketing vliegen je in rap tempo om de oren.

Dan is het de beurt aan Marcel Vogels, managing partner van MeMo2. Vogels heeft, samen met HotTraffic, een ‘nieuwe kwaliteitsnormering voor banner advertising’ gelanceerd in februari dit jaar. Welke advertenties (waar adverteerders stevig voor betalen) worden door het publiek niet eens opgemerkt? En welke juist wel? Een kijkje in de keuken van display advertising research met een prachtige case.

Hoe moeten uitgevers, buiten Google, nog geld verdienen op internet? Bijschakelen op inventory lukt alleen de zoekreus uit Mountain View, uitgevers in Nederland zien de prijzen voor banners alleen maar dalen. Adverteerders vinden ‘een klik’ al voldoende resultaat, waar ze die vandaan halen is niet altijd even interessant. Lieten Derksen en Vogels al hun licht schijnen op waar het naartoe gaat met online advertising, ook Ben van der Burg (business developer WebAds Interactive Advertising) heeft er duidelijk een mening over. Van der Burg schetst de toekomst van online interactief adverteren. Waar liggen de kansen?

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Stefan Rooyackers

    Erg interessant. Wie weet zal ik er ook bij zijn.


    5 oktober 2009 om 07:10
    Stijn Kruijssen

    De dinsdag wordt druk zo! Morgen is er ook weer een maandelijkse IPAN-bijeenkomst. Wat is trouwens de toekomst voor 212? Is Newpeople ook uitgestapt daar?


    5 oktober 2009 om 09:03
    Lisa Dijkstra

    @Stijn: NEWPEOPLE heeft inderdaad eveneens afscheid genomen van 212 Amsterdam.

    Wat betreft de toekomst van 212 Amsterdam, daar kunnen alleen de overgebleven partners van 212 uitspraken over doen.


    5 oktober 2009 om 09:22

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!