5 manieren om social te integreren in je marketingstrategie

16 november 2009, 07:11

Via bijgespijkerd.nl kwam ik terecht bij deze posting en bovenstaande presentatie van Jay Bear. De presentatie staat stijf van de oneliners (‘Don’t think of social media as a tactic’ en ‘Think of social media as an ingredient’). En dan volgen er 5 manieren om social media te integreren in traditionele marketingstrategie. Combineer het met search (‘optimized content = king’), combineer het met e-mail, combineer het met virtual events (‘Twebinars’ en ‘Twinterviews’ het staat er echt), en combineer het met live events en als laatste, nummer 5, met marktonderzoek. Uitsmijter: ‘Social Media works best when it’s part of something bigger. Are you ready for some synergy?’ Benieuwd wat jullie van deze presentatie vinden!

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

6 Reacties

    Jannetta Dorsman

    Toch nog weer een paar leuke ideeën uit opgedaan, zoals de social media in email-presence, het meer gebruiken van de verschillende social platformen door elkaar (linkedin, slideshare, email-nieuwsbrief) en de inzet van public webinars, waardoor je uiteindelijk veel meer mensen bereikt dan het oorspronkelijke publiek. Nu nog uitwerken hoe ik het in de makelaardij verder kan toepassen.

    Zolang ik uit elke presentatie over social telkens nog 1 dingetje haal, ben ik tevreden.


    16 november 2009 om 10:16
    mgvandenbroek

    @Jannetta: Leuk om te horen. Succes!


    16 november 2009 om 10:24
    feddo

    dit soort presentaties zijn altijd leuk. Het beperkt zich inderdaad wel een beetje tot oneliners en toepassingen. Niet erg natuurlijk, want net als jeannetta zegt: overal waar je iets van leert is mooi meegenomen. Dus dat is goed.

    Inhoudelijk stelt hij dat je Social niet moet zien als strategie, maar als een ingrediënt. Interessant. Met name als je bekijkt welke merken er groot zijn geworden met met name een Social Strategy als: Apple, Viagra, Google, Firefox maar ook een merk als Bacardi. Zouden die merken het ook hebben bekeken als een ingrediënt? Of hebben die misschien een andere definitie rondom het thema Social?


    17 november 2009 om 08:01

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!