Wat doet Internet voor branding? “Online wereld, verenigt u!”

18 november 2009, 08:02

In zijn rol als Mediamanager bij de Rabobank Groep en als Adviseur bij het IAB, is effectmeting van verschillende media voor Bert Kamp een heel belangrijke zaak. Online is alles in principe meetbaar, alleen over branding is heel weinig bekend. Wat doet een online campagne nou als het gaat om branding?Ik sprak erover met Bert Kamp. Zijn mening is stellig: Online, neem je verantwoordelijkheid! Zorg voor goed onderzoek, voor accurate metingen en laat de wereld eens zien wat de brandingeffecten zijn van online marketing. Nu is alles schimmig, uit onderzoek komt niet duidelijk naar voren wat precies de branding effecten van onder anderen banners, rectangles en search zijn.

“Internet is meer en meer een ROI-medium aan het worden. Ik heb het dan niet over blogs en social media en dergelijke. Op zich is dat ook prima”, zegt Kamp. “Zolang het maar duidelijk is. Dan kan ik mijn budget er wel op aanpassen.”

Marloes Eshuis werkt als Communicatie- en Recruitmentmanager bij AdLantic Online Advertising, een Online Mediabureau dat reclamecampagnes op Internet verzorgt. Marloes is na haar studie Communicatie- en Informatiewetenschappen in Groningen naar Utrecht verhuisd en werkt sinds maart 2007 bij AdLantic.

Categorie
Tags

2 Reacties

    ewout@onedaycompany.nl

    Goed om mijn huidige collega Bert Kamp hier te zien! Deskundige man, die veel verder kijkt dan mediainkoop.

    Als iemand als Bert exploitanten oproept voor een duidelijk onderzoek over de effecten van online op Branding, dan zou ik dat zeer serieus nemen.


    18 november 2009 om 08:13
    KiliaanToorenaar

    Mooie oproep die wij (Marktplaats) graag ondersteunen Bert: ik pak graag de handschoen op. Afgelopen week heeft Alfred Levi samen op ons event de term Clevertizing geïntroduceerd . We riepen adverteerders en collega exploitanten op om een duidelijke bijdrage te leveren om de kwaliteit in media te kunnen benoemen. Volgens mij zitten we dus duidelijk op 1 lijn.

    Ik lever dus graag een serieuze bijdrage aan je gevraagde onderzoek.


    18 november 2009 om 20:42

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!