Meet je Twitter populariteit met Tweetlevel

27 november 2009, 07:40

Er is al Twittergids van @michielb, maar volgens pr-bureau Edelman kan dat beter. Dus lanceerde het internationale bureau Tweetlevel.com. Die tool berekent de invloed van een twitteraar op basis van een combinatie van populariteit, betrouwbaarheid en betrokkenheid. Iedereen kan zijn of haar invloed op Twitter berekenen op Tweetlevel (de tool, zegt Edelman, is binnen 48 uur een miljoen keer geraadpleegd). Zie hieronder de formule:

{title}

Toch even een citaat van iemand van Edelman. Eva Rijser, online communicatiespecialist van Edelman Amsterdam zegt in het persbericht: “Twitter is voor velen een leuk medium, maar het heeft ook wel degelijk een serieuze kant. Social media hebben namelijk steeds meer impact. Kijk bijvoorbeeld naar de campagne van Barack Obama waarin social media een bepalende rol hebben gespeeld of het YouTube filmpje van Domino’s Pizza medewerkers dat binnen no-time de wereld rondging. De kracht van Twitter ligt in echte betrokkenheid met jouw online community. Hoe bouw je relaties met de mensen die je wilt bereiken? Dat gaat verder dan je aantal volgers.”

Jaja, social media hebben ‘namelijk’ steeds meer impact. Zo is het maar net. Ik heb het net even geprobeerd en kom uit op een score van 50. Ik kreeg eerst een error, toen ik de branche waar ik werkte moest invullen stond die er niet bij; ik heb geloof ik ingevuld dat ik netwerkbeheerder ben. Ik sta gelijk met @heleenvanlier en @loekessers staat ook in mijn rijtje. @rhymo, CEO van Layar, heeft 47 punten. Dus.

{title}

Ik kan me zo voorstellen, dat dit stiekem uit de koker van Steve Rubel komt, director of insights voor Edelman Digital. Check ook zeker dit interview dat ik afgelopen zomer met hem had in NYC:

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

6 Reacties

    Remco de Vries

    Hoeveel tools moeten er nog komen om uit te vinden hoe geweldig we op Twitter zijn? =)


    27 november 2009 om 08:30
    Ronald van den Hoff

    ik sta met 47 net boven staatssecretaris Jack de Vries, de man van 50 miljard euro…(dat gaat ons de joint strike fighter tenminste kosten)…moet ik nu blij zijn ?


    27 november 2009 om 10:48

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!