De voorspellingen voor 2010 van eMarketer CEO Geoff Ramsey

15 december 2009, 08:48

Zijn jullie de 2010 voorspellingen al moe? Maak je borst maar nat, er komen er nog een heleboel aan. Veel van die lijstjes met wat-het-gaat-worden-volgend-jaar zullen we hier op Marketingfacts heus lekker links laten liggen. Maar die van eMarketer CEO en founder Geoff Ramsey niet.

eMarketer koffiedikt vaak en zit er ook wel eens naast, maar is niet de minste in marketing onderzoek land. Ook in 2009 hebben ze durven voorspellen, terwijl eigenlijk niemand wist waar het heen moest. Hieronder de voorspellingen van Ramsey voor 2010.

  1. Gaandeweg 2010 zullen de budgetten voor advertising in de VS iets ruimer worden: “look for an accelerated migration of ad dollars from traditional to digital media.”
  2. Ook in een periode van opleving na de recessie zullen de mediabestedingen niet meer het oude niveau behalen van vóór de recessie
  3. Media consumptie zal explosief groeien
  4. Advertising wordt een steeds minder belangrijke factor voor het dragen van content en entertainment.
  5. Advertising in social networks zal nooit een groot gedeelte van het marketingbudget opslokken.
  6. Marketeers zullen steeds vaker engagement verkiezen boven bereik
  7. Het klassiek interruptie/disruptie model van adverteren waarin marketeers ongewenste en irrelevante content pushen naar consumenten zal verder eroderen.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

5 Reacties

    Barry Adams

    Dat zijn nauwelijks voorspellingen te noemen. Allemaal erg veilig en algemeen, dat kan iedere half-capabele marketer wel verzinnen.


    15 december 2009 om 16:13

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!