Yves Viegen doet de marketing voor het FD (Financieele Dagblad). Het FD is een niche-krant die het ondanks zware tijden lijkt te overleven. Viegen was aanwezig bij de opening van de Social Media Club in Amsterdam, Viegen vertelt enthousiast over een groot LCD-scherm op de redactie van het FD waar alle tweets aangaande het FD per land worden verzameld én getoond. Hoe reageert een traditionele doelgroep (gericht op zenden en lezen) op de inpspanningen van Viegen om de krant ‘social’ te maken? Wat doet het FD met die sociale interactie? Hoe belangrijk is sociale media in de overlevingsstrijd van deze papieren krant?
Interview Yves Viegen: Het FD en social media.. gaat dat samen?’
Er zijn 0 reacties op dit artikel
Plaats zelf een reactie
Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.