De tien beste tv ads van 2009 volgens Ace Metrix (VS)

5 januari 2010, 06:34

De beste tv-ads van 2000 staan bijeen in de, hou je vast ‘Ace Score™ Top Scoring Television Advertisements for 2009’. Dat is een lijst van Ace Metrix, met daarin de meest effectieve en persuasieve reclames. Daar hebben ze bij Ace Metrix een meetmodel voor ontwikkeld, in onderstaand plaatje de categorieën met de winnaars (via: MarketingCharts). Hier op YouTube vind je de volledige lijst, ter inspiratie.

Rubbermaid grote winnaar

Onderstaande commercial van Rubbermaid is dus de meeste effectieve en persuasieve tv commercial in de VS van 2009. “Consumers clearly connected with the Rubbermaid creative treatment. The combination of a simple message, a clear call to action and a differentiating product offering all helped this ad stand out from others and resulted in an outstanding Ace Score,” zegt Steve Goldman, co-founder en CEO van Ace Metrix over de commercial.

Over het onderzoek

In de onderzoeksverantwoording uit het persbericht van Ace Metrix lees je het volgende:

The Ace Score is powered by innovative, patent-pending algorithms and proven methodology. The persuasion rating is based on the interactivity of six data elements, desire, relevance, likeability, attention, information and change, automatically captured and analyzed for each ad. Watchability measures the engagement that a person has with the ad.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!