We’re All Fans: Grammy Awards gaat social

27 januari 2010, 08:45

Op zondag 31 januari 2010 vindt voor de 52ste keer de uitreiking van de Grammy Awards plaats. Dit jaar wordt niet alleen aandacht besteed aan de muzikant, maar ook aan de fan. De relatie tussen artiest en fan speelt een steeds grotere rol in de muziekindustrie. Vandaar ook dat de Recording Academy, de organisatie achter de Grammy Awards, sociale media aangrijpt om deze relatie te bestendigen. Als geen ander heeft de organisatie namelijk in de gaten dat de muziekindustrie een enorme transitie doormaakt. Een van de manieren om de fan meer in de spotlight te zetten zie je op de website We’re All Fans. Op deze site wordt de ware stem achter de muziek gevisualiseerd. De fan dus. Door gebruik te maken van realtime content afkomstig uit Twitter, Flickr, Facebook en YouTube wordt er een indrukwekkend palet aan user generated content voorgeschoteld. De site is zeker een bezoekje waard!

Lees zeker ook dit artikel op Mashable: ‘How Social Media is Changing the 2010 Grammys’.

Sander Duivestein
Topspreker / Trendwatcher / Auteur / Columnist bij Sogeti

Sander Duivestein is professioneel spreker, trendwatcher, internetondernemer, adviseur, auteur en columnist over de impact van nieuwe technologie op mens, bedrijf en maatschappij. In dienst van VINT (het Verkennings Instituut Nieuwe Technologie van ICT-dienstverlener Sogeti) heeft hij aan meerdere onderzoeken meegewerkt. In de afgelopen jaren schreef hij meerdere boeken en rapporten over Bitcoin, Internet of Things, Wearables, Big Data, Social Media, Mobile, Cloud en de economische crisis. Sander is veel in de traditionele media terug te vinden. Regelmatig wordt hij gevraagd om zijn opinie in dag- en weekbladen, op de radio en op televisie te delen. Zo was hij onder andere te gast in Pauw en Witteman, Brandpunt en Nieuwsuur.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!