Mijnbestand.nl stapt in wereld filesharing

2 februari 2010, 09:42

Filesharing services zijn er genoeg: RapidShare, Mega-Upload.com, YouSendit.com, alle foto- en videodiensten en vergeet ook zeker niet alle initiatieven van Google met cloud storage. Onlangs nog zag ik een mail van YouSendit langskomen die 70 procent korting beloofde op een pro-account: deze diensten hebben het volgens mij allemaal moeilijk. De mensen achter MijnAlbum.nl, één van de grootste online fotodiensten van Nederland (1.807.400 gebruikers volgens de website) malen er niet om en hebben gisteren MijnBestand.nl gelanceerd, een service waarmee je je bestanden (max 300mb) met één click social kunt delen. Ayco van der Meer van Mijnbestand.nl geeft hieronder kort uitleg over het waarom van deze Nederlandse dienst:

Hoe ziet jullie verdienmodel eruit?

Ayco van der Meer: “Het verdienmodel wordt later ingevoerd, we willen eerst zoveel mogelijk het groeipotentieel benutten.”

Als ik Mega-upload.com zeg, wat zeggen jullie dan? En cloud storage van Google? En alle 150 anderen?

“Bij ons hoef je (nog) geen account aan te maken en daarnaast zijn we Nederlandstalig. Ook met MijnBestand.nl mikken we niet alleen op technische gebruikers/twitteraars/hyvers, maar breder: het moet gemakkelijk zijn.”

Sorry hoor. Waarom maar 300 mb?

“Bestanden groter dan 300 mb zijn niet praktisch om in 1 sessie te uploaden. Grotere kans op onderbreken van de internetverbinding. Daarnaast zitten we met 300 MB zonder registratie nog steeds hoger dan onze concurrenten YouSendIt en RapidShare.”

Ik heb het gisteren even geprobeerd, en het werkt aardig. Voor het versturen van grote bestanden zie ik de toegevoegde waarde van social sharing mogelijkheden nog niet direct. Vaak is, bij mij tenminste, het versturen van grote bestanden eerder 1-op-1 dan dat ik dat met een grote groep wil delen. Maar wie weet. Ik ben benieuwd wat jullie van het initiatief vinden.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

6 Reacties

    amsterdam174

    Er was een tijd dat Marketingfacts nog voorop liep met het vermelden mooie nieuwe Nederlandse online ontwikkelingen en initiatieven… Enniewee

    http://www.wetransfer.com

    I rest my case


    2 februari 2010 om 17:23
    mgvandenbroek

    @amsterdam174: We komen dus zelfs met 250 bloggers handen tekort. Moet je je voorstellen…. Doe je de groeten aan Nalden?


    2 februari 2010 om 21:05
    lustigson

    ‘k Had nog niet eerder van Wetransfer gehoord, maar dat is wel ’n boeiend concept: de taak-eerst-benadering van Google gecombineerd met ’n ‘ouderwetse’ billboard. Ben benieuwd of dat werkt voor adverteerders.


    3 februari 2010 om 07:19
    Patrick

    @amsterdam174 nadeel van Wetransfer.com vin dik dat je een e-mail adres moet gebeuiken. Liever heb ik een unieke url die ik via mijn eigen mail kan verzenden naar de ontvanger.

    Wat Wetransfer.com wél heeft, is een superslicke interface.


    3 februari 2010 om 09:10
    Alexander

    “Vaak is, bij mij tenminste, het versturen van grote bestanden eerder 1-op-1 dan dat ik dat met een grote groep wil delen.”

    Aangezien niet iedereen een eigen server heeft en je niet even 200mb over de mail knalt, hoe zou je dat dan moeten doen als je iemand wat wil sturen?


    3 februari 2010 om 09:13
    mgvandenbroek

    @Alexander: Wat je citeert gaat over het social sharen van grote bestanden via Twitter of Facebook of whatever social media.

    “Voor het versturen van grote bestanden zie ik de toegevoegde waarde van social sharing mogelijkheden nog niet direct. “


    3 februari 2010 om 09:16

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!