Jury SpinAwards 2009 compleet

12 februari 2010, 06:32

Alle elf vakjury’s voor de SpinAwards van dit jaar zijn compleet. Deze editie bestaat de jury voor de SpinAwards voor meer dan 40% uit vakvrouwen, een bewuste keuze omdat vrouwen vaak ondervertegenwoordigd zijn bij veel vakprijzen. De jury gaat zich de komende weken buigen over het ingezonden werk. De deadline om in te zenden via spinawards.nl is a.s.maandag 15 februari 2010, 24.00 uur. De genomineerden worden half maart 2010 bekend gemaakt. Stephan Fellinger, bestuursvoorzitter SpinAwards: “Afgelopen jaren waren er terecht vragen in onze industrie over de ondervertegenwoordiging van vrouwen in de diverse vakjury’s binnen onze branche.Vorig jaar hebben we daar al extra aandacht aan gegeven en deze editie bestaat de jury voor 40% uit vakvrouwen. […] Er zijn gewoon heel veel creatieve vakvrouwen in onze branche. Je doet jezelf als prijs te kort, wanneer je daar geen gebruik van maakt.” De exacte samenstelling van de jury (ik tel 13! Marketingfacts bloggers) is hier te vinden maar ook hieronder:

Beste online campagne

Brian Hirman, freelance (voorzitter)

Gitta Bartling, Fris in communicatie

Olaf van der Geld, Tribal DDB

Kiliaan Toorenaar, Marktplaats

Susanne van Nierop, Adformatie

Marcel Wortel, NOISE

Beste website concept

Jim Stolze, TEDxAmsterdam(voorzitter)

Tom de Bruyne, Boondoggle

Klaas Weima, Energize

Karlijn van den Berg, Draftfcb

Elsbeth Eilander, Tijdschrift voor Marketing

Wendy van Esveld, Marketingtribune

Beste mobiele concept

Yuri van Geest, MoMo (voorzitter)

Rebecca Rijnders, Emerce

Ben van der Burg, Webads

Antoinette Hoes, Leylines

Marc Fonteijn, 31Volts

Renato Valdés Olmos, MyNameisE

Beste crossmedia concept

Jacqueline Smit, Microsoft (voorzitter)

Jose Evers, XXS

Maarten van de Vijfeijeken, Freelance

Chris Vannitsem, These Days

Mark de Kock, Sara Lee

Ivonne Bouwmeester, Unilever

Beste interactieve video concept

Rob Prass, Creative Campfire (voorzitter)

Frank Alsema, freelance

Erwin Blom, The Crowds

Xaviera Ringeling, Never Ending Web

Andrew Crawford, 3rd-eye

Reineke Ekering, Nationale Postcode Loterij

Beste gaming concept

Roger ter Heijde, Improvive

Marco Boender, Boender communicatie

Cem Yildiz , Ubisoft B.V.

Frank van Oirschot, Exmachina

Angie Smets, Guerilla Games

Machteld Rijnten, Redhook

Beste design

Bert Hagendoorn, Adobe (voorzitter)

Geert Jan Bijlstra, Designland

Kristian Esser, Mr. Harder

Orchidee Brasz, Plan-9

Ralf Mitsch, freelance

Femke Schavemaker, Black Magic Marker

Beste content

Jeroen de Bakker, 2010 (voorzitter)

Robin Pas, RAPP

Marieke Verdonk, Twinkle

William Valkenburg, NPS

Karen Romme, Young in Business

Ronnie Overgoor, Pitch Management

Beste media-inzet

Lot Keijzer, Twist (voorzitter)

Patrick Petersen, Atmost

Jeanette Hogewoning, Carat Interactive

Whanda Mulder, Mediaedge

Marieke Hammann, OMD

Wendy Pouw, Mindshare Interaction

Beste innovatie

Yme Bosma, Hyves (voorzitter)

Henk de Hooge, Dutch Cowboys

Remko de Boer, Holland Casino

Marjolijn Kamphuis, G-Star

Eline Deutekom, De Pannekoek en de Kale

Mathys van Abbe, Mobypicture

Beste jong talent

Jacques Koster, Opmaat Media Consultancy (voorzitter)

Herman Kienhuis, Sanoma Digital

Cor Noltee, freelance

Matthijs van den Broek, Marketingfacts

Roos Spier, Lieveranders

Kim Otten, Vodafone

SpinAwards Inspiration Days

Ook dit jaar kunnen geïnteresseerden weer genieten van de presentaties van de genomineerden tijdens de SpinAwards Inspiration Days op 22, 23 en 24 maart. Dankzij de betrokken sponsoren zijn deze inspirerende dagen gratis toegankelijk, locatie is Pakhuis de Zwijger. We verwachten een recordaantal van 1500 mensen tijdens deze openbare jurydagen.

SpinAwards Night

De winnaars worden bekend gemaakt tijdens de SpinAwards Night op donderdagavond 8 april 2010. De uitreiking en het feest vinden plaats op het Westergasterrein in Amsterdam. Kaarten hiervoor zijn binnenkort te bestellen via spinawards.nl.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!