Het gepersonaliseerde billboard, SEO Ranking Monitor en creatieve stickerreclames in Bas Blikt

15 maart 2010, 04:31

Wekelijks hier een overzicht van opmerkelijke innovaties, start-ups en reclame-uitingen op Idealize. Dit keer onder meer: Warpia Easy Dock, de Tetris-stoel, SEO Ranking Monitor, het gepersonaliseerde billboard en creatieve stickerreclames.Laptops en netbooks zijn handig voor als je onderweg bent. Ze hebben een klein toetsenbord en beeldscherm, waardoor ze niet ideaal zijn voor lange pc-sessies. Warpia Easy Dock stelt je nu in staat een monitor, toetsenbord, muis en speakers draadloos aan te sluiten op je MacBook of een andere willekeurige laptop en netbook. De verbinding wordt automatisch gemaakt tussen een USB-dongle en draadloze ontvanger.

Tetris-stoel

Het café-restaurant waar je met je laptop aan het werk bent, heeft net nieuwe interieurstukken van Mexicaan Gabriel Cañas overgenomen. En door de opvallende vorm valt het je direct op waar de stoelen op geïnspireerd zijn: de tientallen jaren oude game Tetris. Cañas maakte exemplaren in de traditionele Tetris-kleuren en in het zwartwit.

SEO Ranking Monitor

Op je laptop ben je inmiddels via Google Analytics de bezoekcijfers van je website aan het bekijken. Alleen zorgt ‘personalized search’ op Google ervoor dat zoektermen niet op elke pc dezelfde ranking krijgen. Dat maakt het lastig om te bepalen op welke populaire keywords je het liefst gevonden wil worden. Nederlander David Sakowski ontwikkelde daarom SEO Rank Monitor.

Gepersonaliseerd billboard

Eenmaal weer naar buiten gelopen, kun je in de toekomst billboards verwachten die jou persoonlijk aanspreken. Het Japanse tech-bedrijf NEC heeft een digitaal billboard ontworpen met ingebouwde camera’s, die bij het voorbijgaan van de potentiële koper onmiddellijk leeftijd en geslacht herkennen. Vervolgens wordt een product aangeboden dat mogelijk aansluit bij de wensen van iemand met de gesignaleerde demografische kenmerken. Hoe langer iemand voor de camera staat, hoe exacter de gegevens die de computer herkent.

Of moeten we het toch blijven doen met bijvoorbeeld de old school stickerreclame? Hier dertien voorbeelden van verschillende reclamebureaus.

Sebastiaan van Essen
Content Marketing Manager bij -

Categorie
Tags

1 Reactie

    <.

    @ Gepersonaliseerd billboard

    Old skool is cool, maar dit soort nieuwe technologieen uitbreiden de mogelijkheden. Wij hebben hetzelfde technologie en hetzelfde plannen hier in NL. Stay tuned 😉


    16 juli 2010 om 06:28

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!