Beste Jong Talent SpinAwards bekend

24 maart 2010, 06:47

Een Layar Mania mobile HTC speurtocht. Een visitekaartje in de vorm van een meetlat. Een iPhone app om je wijnkennis te testen. Een Google Hack. Een simulatie-babyspel aan te sluiten op je computer om een stuitligging te voorkomen (birth play controller). Een serious game om een impuls regulatiestoornis te beheersen, in 2.0 met biofeedback. Én een 18 jarige make-up blogger met ideeën over eerlijke reclame. Op dag twee van de inspiration days van de SpinAwards was het toch nog inspiratie wat de klok sloeg in de categorie Jong Talent (ik zat zelf in de jury). Hieronder interviews met de winnaars Erik Visser (@Erkvssr) en Vera Camilla Lucker. Update: Nu ook met de presentaties:

Vera Camilla Lucker

Vera Camilla Lucker (18) heeft passie voor make-up en bloggen. Eigenlijk zou ze het liefst haar eigen magazine hebben, maar dat is op dit moment voor later. 100 miljoen bezoekers als doelstelling is misschien wat veel, maar de ambitie is er in ieder geval. Ze verhuisde van web-log naar een échte url omdat dat moest van haar lezers: die vonden dat het wel wat professioneler moest. Ze nodigt jongens uit als gastschrijvers en soms, soms schrijft ze over seks en dat merkt ze in haar bezoekcijfers. Hieronder het interview:

Erik Visser

Hij ontwierp samen met verschillende instanties een serious game waarmee impuls regulatie stoornissen als ADHD en Gilles de la Tourette beter beheerst kunnen worden. Niet door er over te praten en te reflecteren, maar de ‘arousal’ op te voeren en nét voordat het mis gaat af te breken. Hij heeft zélf ook een beetje ADHD, dus weet waar hij over praat. Zijn concept wordt binnenkort uitgerold in 1.0 fase, in de 2.0 fase denkt hij aan bio- en neurofeedback want er is nog zoveel mogelijk. Hieronder het interview met Erik Visser:

Juryverklaring

Hieronder de korte registratie van de uitreiking, waarin juryvoorzitter Jacues Koster uitlegt hoe de jury, waar ik dus deel van uit maakte, tot zijn oordeel is gekomen. Vera Camilla Lucker en Erik Visser kregen allebei de eerste plaats, en er was ook nog een eervolle vermelding.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!