Weekoverzicht Webanalisten (92): Status online analytics in Nederland 2010 (enquête)

Weekoverzicht Webanalisten (92): Status online analytics in Nederland 2010 (enquête)

Webanalisten zoeken websiteAboutAnalytics.com heeft in samenwerking met de Universiteit van Twente een enquête ontworpen om de status van online analytics in Nederland in kaart te brengen. Iedereen met een website is vrij om de enquête in te vullen. Thijs Keukenmeester gaf tijdens de Google Analytics User Conference een presentatie over analyses die je kunt maken in Google Analytics om je AdWords campagne te optimaliseren. Daar schreef ik weer een artikel over. In april zijn we gestart met een redesign traject voor webanalisten.nl. Naast dat Ton en ikzelf geïnterviewd zijn, hebben we ook onze lezers via een enquête om input gevraagd. De resultaten daarvan hebben we deze week gepubliceerd.

Onderzoek: status online analytics in Nederland 2010

AboutAnalytics.com is de website die vorig jaar bij de lancering redelijk wat aandacht kreeg van de bekende online marketing platformen. De opzet van het platform was om webanalytics software marktaandelen in kaart te brengen. Op de achtergrond is ondertussen hard gewerkt aan de uitbreiding van het bestaande platform naar aboutabalytics 2.0. Een website waar je onafhankelijke informatie kunt vinden over alle soorten online analytics pakketten, kunt zien welke website welk pakket gebruikt en zelf kunt uitvinden welk pakket het beste past bij jouw wensen.

Het nieuwe platform lanceert op het webanalyticscongres op 2 juni 2010 waar mede oprichter Taco Potze namens About Analytics een “vendor panel” zal leiden dat bestaat uit de bekende online analytics software leveranciers zoals Omniture/Adobe, WebTrends en Nedstat. De input voor de discussies in dit panel zal komen uit een jaarlijks te houden enquête die op dit moment live staat op de website.

Vul de enquête in en win kaarten voor het Webanalyticscongres

In samenwerking met de Universiteit Twente is een enquête ontworpen om de status van online analytics in Nederland in kaart te brengen. Hierbij willen we iedereen uitnodigen om als eindklant (dus als je freelancer bent of werkt voor een bureau: niet namens 1 van je klanten, maar namens je eigen website) de enquête in te vullen! Onder de deelnemers aan de enquête worden 2 entree kaarten verloot voor het webanalytics congres op 2 juni.

4 praktische Google Analytics analyses om je AdWords campagne te optimaliseren

Thijs Keukenmeester (ClickValue) gaf tijdens de Google Analytics User Conference een presentatie over het inzetten van Google Analytics bij het optimaliseren van Google AdWords campagnes. In dit artikel geef ik een samenvatting van zijn presentatie, af en toe aangevuld met mijn eigen ideeën.

Thijs begon met een leuk feit, die niet bij mij bekend was: Google heeft ooit Analytics gemaakt om inzicht te krijgen in het bezoekgedrag van bezoekers die via AdWords op je site komen. Met andere woorden, de tools zijn voor elkaar gemaakt. Lees het volledige artikel.

Uitslag webanalisten.nl redesign lezers enquête

In april zijn we gestart met het redesign traject van webanalisten.nl. Zoals geschreven in het introductieartikel voert strategisch en grafisch bureau CLEVER°FRANKE samen met ontwikkelpartner Freshter deze opdracht uit.

Behalve dat Ton en ikzelf als initiatiefnemers van dit platform zijn geïnterviewd over onze missie, visie en wensen, is er aan jullie als lezer middels een enquête gevraagd wie jullie zijn en wat jullie van webanalisten.nl vinden. In dit artikel staat in een presentatie een overzicht van de analyse van de ingevulde enquêtes.

Wekelijks geeft Webanalisten.nl hier op Marketingfacts.nl een samenvatting van het belangrijkste nieuws op haar website. Webanalisten.nl bevat informatie en praktijktips uit de webanalyse en marketing optimalisatie wereld. Webanalisten.nl informeert je niet over hoe je bezoekers naar je website krijgt, maar juist hoe je zorgt dat je (meer) waarde uit het bezoek haalt! Door deze wekelijkse samenvatting van belangrijkste artikelen blijf je ook via Marketingfacts.nl op de hoogte.


Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.