PinkelStar integreert mobiele apps en social media

11 juni 2010, 05:27

Pinkelstar is een nieuw initiatief van Alexander van Elsas, in een vorig leven alweer CEO van Glubble en blogger hier op Marketingfacts. Pinkelstar (uit de comments op VentureBeat komt de vraag naar voren hoe deze dienst het gaat doen in Duitsland) is een nieuwe mobiel platform gericht op app developers en publishers en de integratie van social media. Van Elsas staat aan het begin van iets nieuws, en is nu in San Fransciso het bedrijf uit de grond aan het trekken. Een kort interview:

Van Elsas: “PinkelStar is een nieuw mobiel platform gericht op app developers en publishers, iPhone en Android. Ik heb het bedrijf opgericht omdat ik merkte dat het steeds lastiger wordt om goede apps te vinden nu de app stores zoveel content hebben. Ik merkte dat ik iedere keer, in plaats van iTunes te checken aan mijn vrienden vroeg welke apps zij gebruiken.Pinkelstar biedt developers native libraries en een platform wat ze in staat stelt om binnen 5 minuten Facebook en Twitter te integreren in hun iPhone of Android app. Het komt met een open API, convenient defaults en UI’s, maar is volledig customizable.”

Dit biedt de developers volgens Van Elsas 3 grote voordelen:

  • Developers verliezen geen ontwikkel- of onderhoudstijd aan social netwerk integratie (en alle updates van API,s en nieuwe media), en kunnen zich volledig op features van de eigen app s concentreren
  • De distributie en merkbekendheid gaan omhoog, omdat app developers de gebruikers de app als het ware mee laten nemen naar de plek waar ze met hun vrienden bijeen komen.
  • De developer heeft toegang tot een real-time statistieken dashboard waar hij key metrics kan analyseren en zo zijn app kan fine tunen voor de wensen van de gebruiker.

Voor de eindgebruiker, zegt Van Elsas, is het voordeel ook duidelijk. “Je vindt veel meer goeie apps omdat je weet wat je vrienden al gebruiken en leuk vinden.”

Op VentureBeat schreven ze gisteren al dit artikel: “Pinkelstar makes it easy to integrate social networks into mobile apps”. Van Elsas heeft een investeerder gevonden en werkt met 6 mensen aan dit nieuwe bedrijf. Jaap.nl is als een van de eerste bedrijven aan boord gestapt en op dit moment bezig met het testen van Pinkelstar.

De eerste 25 mensen die via Marketingfacts een mail sturen naar info@pinkelstar.com krijgen van Van Elsals versneld toegang tot het platform….

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!