Red BV Veendam met Shop4club.nl

14 juni 2010, 07:31

Eerst even iets over Shop4club.nl. Shop4club is een soort online spaarprogramma voor sportclubs en verenigingen. Je vindt op de website allerlei aanbiedingen van bekende en onbekende webwinkels, tot nu toe meer dan 800. Als je lid bent van een club kun je zonder moeite iets bestellen bij die winkels. De commissie die Shop4club daarvoor ontvangt gaat direct naar de club waar jij lid van bent. Dus: alle aankopen die je via Shop4club doet, komen direct ten goede aan je vereniging. Kunnen er weer nieuwe hippe tenues worden gekocht bijvoorbeeld. Shop4club heeft nu een hele bijzondere actie: red de voetbalclub BV Veendam.

BV Veendam zit in geldnood. Nog even en de sportclub bestaat niet meer. Als rasecht Gronings bedrijf kon Shop4club dit niet zonder meer laten gebeuren. Dus, tijd voor actie. Michelle Kloosterhuis van Shop4club legt uit:

“Wij bieden bezoekers keuze online te winkelen bij meer dan 800 webwinkels. Normaal kunnen bezoekers zelf kiezen uit hun favoriete sportclub die ze willen steunen, maar tot 20 juni komen alle aankopen ten goede aan de noodlijdende voetbalclub BV Veendam. Zowel lokale fans als de rest van het land zijn welkom. Wilde je bijvoorbeeld toch al een last minute vakantie boeken, een nieuw telefoonabonnement afsluiten of een LCD televisie voor het WK kopen, dan nodigen wij deze mensen uit om via onze speciale BV Veendam actiesite te shoppen.”

Kloosterhuis benadrukt: “Bezoekers betalen geen cent meer dan normaal. Wij krijgen onze commissies van partijen als Wehkamp, Kras Reizen en Kijkshop. Deze commissies geven wij 100% door aan BV Veendam. Bezoekers hoeven zelfs niet te registeren, alle aankopen worden automatisch gekoppeld aan de in geldnood zittende club. We hebben zelfs enkele webshops bereid gevonden een kortingscode beschikbaar te stellen. Zo krijg je zelf een stukje korting en steun je ook nog eens BV Veendam.’‘

De club kampt al vanaf begin dit jaar met problemen. In maart leken ze even gered te zijn toen een grote geldschieter zich aankondigde. Helaas bleek zelfs deze sponsor niet genoeg om alle schulden te betalen. Wel heeft het geholpen om een sluitende begroting te maken voor volgend jaar. Nu is de club dus al geruime tijd op zoek naar nieuwe mogelijkheden om aan geld te komen. In januari hebben ze met zijn allen een bijzonder (grappig) donatielied gemaakt.

Ik zeg: prachtig initiatief (dat shoppen, niet dat lied). De kracht van internet zit hem toch in het delen en het samen dingen voor elkaar kunnen krijgen. Daarvoor hoef je maar naar bewegingen te kijken als #durftevragen. Gezien het feit dat ik ook 4 jaar in Groningen heb gewoond, voel ik me toch een beetje betrokken bij dit initiatief. Vandaar dat ik iedereen middels dit bericht op wil roepen om ook via Shop4club.nl BV Veendam te steunen. Als je dan toch online aankopen doet, waarom dan niet zo? Sla die url dus op en zorg ervoor dat jouw online aankopen bijdragen aan een goed doel.

Voor the record:

http://bv-veendam.shop4club.nl/

http://www.bvveendam.nl

Annelies Verhelst
Adviseur digitale toegankelijkheid bij Advies van Annelies

Meer dan 25% van de mensen heeft een beperking. En die worden vrijwel nooit meegenomen in persona's, marketinguitingen, huisstijlen en websites of apps. Daar vind ik wat van en ben daarom adviseur, trainer en projectmanager digitale toegankelijkheid en inclusie bij het bureau Digitaal Toegankelijk. Na ruim 15 jaar ervaring in marketing op het snijvlak met techniek en e-commerce, was het tijd om iets zinnigs te doen met mijn kennis. Schreef ooit twee boeken (Schrijven voor het web en sociale media + Maak van je webwinkel een succes) en was eindredacteur Marketingfacts Jaarboek 2012. Ik ben ook nog steeds in te schakelen als freelance adviseur strategische marketing.

COMMUNITY
Categorie
Tags

7 Reacties

    Simon

    Zeer origineel bedacht cashbackconcept en laagdrempelige uitgevoerd.


    14 juni 2010 om 08:40
    Jeroen

    Leuk concept maar kan me niet voorstellen dat het genoeg geld oplevert voor de clubs. Hoop echt dat ik me vergis trouwens. Ook moet er geld naar shop4club aangezien men ook wat beleg op de boterham. Verder wordt op deze manier geld in een zo goed als bodemloze put gestort terwijl nieuwe kopers volgens mij toch echt hun eigen “gezonde” club willen steunen….. zou mooi zijn als shop4club het donatie bedrag bekend zou maken. Dan zou mijn ongelijk bewijzen .. en die centen gun ik Veendam uiteraard van harte.


    14 juni 2010 om 16:40
    Arne Bos – Shop4club

    @Jeroen, aan het eind van de actie zullen we bekend gaan maken hoeveel er voor BV Veendam gespaard is. Het is niet zo dat Shop4club alleen BV Veendam wil helpen. Tijdens deze actie is standaard BV Veendam geselecteerd, maar de bezoeker behoud de mogelijkheid om een andere club te selecteren, dus bijvoorbeeld de plaatselijke voetbalvereniging. Hier zal de commissie dan ook heen gaan. We geven tijdens deze actie 100% van onze commissie door aan Veendam, normaliter rekenen wij hier een marge over waarmee we onze marketing en onderhoud kunnen financieren.


    15 juni 2010 om 06:02
    Jeroen Gösgens

    @Arne, dat is mooi om te horen. Veel succes en ben benieuwd naar de resultaten!

    Je reply was overigens naar de verkeerde Jeroen..dat zal m in het systeem zitten.


    15 juni 2010 om 06:16
    Jeroen Gösgens

    @ ArneBos, was uiteindelijk toch nieuwsgierig wat de actie heeft opgebracht? Ik dacht eigenlijk dat je het na 20 juni (einde actie) bekend zou maken. Ben benieuwd!


    29 juni 2010 om 17:39
    Arne Bos

    De actie heeft in totaal 275,95 opgebracht, wat voor ons toch een beetje teleurstellend resultaat is.


    30 juni 2010 om 09:14
    Jeroen Gösgens

    Dat is inderdaad niet heel veel maar wel dapper dat je het resultaat bekend maakt. Succes verder!


    30 juni 2010 om 09:49

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!