#NMD2010: 3 MEC merkendebatten

1 juli 2010, 06:09

Tijdens het MEC Merkendebat op de Nationale Marketingdag spraken 3 x 6 top marketeers/CMO’s over de waarde van het merk en de aanpak van merkstrategie. Basisvragen kwamen op tafel en bleken een mooie grond voor gesprek. Maar ook de vraag naar de meetbare waarde van het merk was interessant. Hoe denken CMO’s over het eigen merk, merkstrategie, de positie van het merk in de organisatie en de uitdagingen van de dagelijkse praktijk? Hieronder de drie debatten, op video. Gesprekken met onder anderen Essent, ARAG, Alfa Romeo, Radio538, Funda en Rabobank.

MEC Merkendebat I

In onderstaande video het MEC Merkendebat met Govert Noordman (Weyth), Sonja Stalfoort (ARAG), Kim Cramer (BRND Positioneringsgroep),Dolf Segaar (CMS/DSB), Lammert Brouwers (Brandmeesters) en Dorkas Koenen (Essent). Elke ‘uitzending’ van het MEC Merkendebat duurt ongeveer 40 minuten en bevat de visies en meningen van telkens 6 deelnemers.

MEC Merkendebat II

Hieronder de video van het tweede MEC Merkendebat met Hans Geels (CliniClowns), Martijn Arets (TP), Jan Willem Brüggenwirth (Radio 538), Robert Jan Engel (Amstel Lease), Rik van Breda (Neckerman Reizen/Thomas Cook) en John Pauls (Alfa Romeo).

MEC Merkendebat III

Hieronder de video van het MEC merkendebeat nummer drie met Tom van Laarhoven (Rabobank), Jeroen Wilhelm (Funda), Bart van Hal (Sky Radio), Elly Langeveld (Xerox) en Martin Rijnsburger (ASR Verzekeringen).

Joris van Zoelen
Co-Founder, Managing Partner, Identiteitsstrateeg bij Synergie | identiteits- en merkstrategie

Co-founder van Synergie in 1995. Synergie is een strategisch adviesbureau dat organisaties helpt een merk te worden en blijven. Wij ontwikkelen marktstrategieën vanuit organisatie en ondersteunen bij het doorleven. Identiteit is altijd ons uitgangspunt omdat organisaties met gedeelde ambities hun categorie verslaan. Het bureau maakt onderdeel uit van Central Park - Group for Growth. Joris is mede-oprichter van Central Park, waarvan ook Mantion - bureau voor ondernemingsstrategie en -cultuur, Brand Republic (reclamebureau in Utrecht en Alkmaar) en Pure Activatie onderdeel zijn. In zijn vrije tijd is hij actief met De Nederlandse Wijnwinkel: de eerste online winkel met alleen Nederlandse wijnen. Voormalig voorzitter van Pragma en Nima Communicatie. Voorzitter van het MEC, voorzitter van Creative Connection en juryvoorzitter van CCB. Spreker en publicist, onder andere voor MEC in 10 Minuten op MarketingFacts en MarketingTribune.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!