Samenwerking met Disney en Fanta: Personaliseer je Hyves omgeving

29 juli 2010, 05:01

Sinds kort kun je als je dat wilt op Hyves je volledige Hyvesomgeving aanpassen (pimpen met skins, heet dat). Daarvoor werkt het Nederlandse social network samen met Fanta en Disney; de ontwerpen (thema’s) van die merken zijn sinds vandaag toegevoegd aan het assortiment van thema’s voor het scheppen van een eigen Hyves omgeving. Hyvers kunnen al sinds jaar en dag hun profiel pimpen (aanpassen), maar dit was beperkt tot het profiel zelf. Alle pagina’s die je bezoekt in de Hyves-omgeving zijn nu aan te passen; de thema’s hebben invloed op de kleurstelling, lettertype, en op afbeeldingen.

Nine Ludwig, hoofdredacteur Hyves zegt in het persbericht:

“De Hyveskleuren blauw en oranje werden de afgelopen jaren gehaat en bejubeld, maar nu kan elke Hyver zelf bepalen hoe hij of zij Hyves vormgeeft. Voor bedrijven en merken schept dit ook mogelijkheden, al blijft het thema natuurlijk altijd een keuze van de Hyver.”

Marike Sterk, Head of Publicity van the Walt Disney Company:

“We zijn erg enthousiast over de samenwerking met Hyves. Door de Toy Story 3 en Disney thema’s hebben Disney fans vanaf nu de mogelijkheid om altijd in een magische Disney omgeving te surfen. De diversiteit en creativiteit van de skins vinden we heel goed passen bij ons bedrijf.”

De volgende thema’s zijn voor iedere Hyver beschikbaar:

  • Retro (Hyves voor het redesign)
  • Walt Disney
  • Toy Story 3
  • Fanta
  • Dutchcowboys.nl
  • HelvetiHyves
  • Dark Minimal
  • White Minimal
  • Pretty in pink
  • Paint door Edberry, Nederlandse design studio
  • Koi Skin door Nick La, N.Design Studio
  • Jochem door Jochem Myer

De jongen met de zonnebril op de screenshots is @wouterglaser, de pr-meneer van Hyves.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Shivan

    Okay


    4 december 2020 om 23:48

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!