Warming up voor Picnic 2010 (2): Interview Picnic Marketing team

20 augustus 2010, 06:56

Met nog 5 weken te gaan voordat Picnic2010 aftrapt op 22 september is het stresslevel van de organisatie alvast prettig hoog. Het programma staat, flyers worden gedrukt, posters en ansichtkaarten zijn bijna af. Het marketingteam is op stoom en hoewel normaal achter de schermen is het ook wel eens aardig om ze voor de camera te sleuren en eens te vragen naar what’s new, de ROI van Picnic en naar wanneer dit even geslaagd is. Gianfranco Chicco (IT) en Liz Keel (USA) geven uitleg in onderstaande video:

Chicco: “Redesigning the world, het thema van Picnic dit jaar, dat is een groot ding. Deel van de Picnic-metafoor dit jaar is dat wij dingen brengen als locatie en de sprekers, maar dat mensen ook zelf iets mee moeten nemen. Dit jaar willen we dat mensen actief worden: we moeten samen werken. ”

Keel: “Belangrijk dit jaar is het nieuwe Picnic business programme. Daarin zit een pitch avond, masterclasses en verschillende sessies voor ondernemers om hun business naar the next level te krijgen. Ja, dat is netwerken, dat faciliteren we ook. We willen potentiële investeerders en experts in contact brengen met jonge bedrijven.”

Chicco: “Een vriend van me noemde Picnic een gigantische matchmaking machine. Uiteindelijk moet je gewoon koffie drinken, nieuwe samenwerkingen opzetten en daarvoor zijn échte ontmoetingen tussen mensen erg belangrijk.”

Sprekers

Hoewel ik zelf altijd erg benieuwd ben naar welke grote namen de organisatie weet te strikken (is een soort reflex) vinden Chicco en Keel dat het daar niet direct om zou moeten gaan. Vaak zijn de sprekers die je niet kende het meest verrassend en inspirerend. Chicco: “We zitten allemaal op hetzelfde level. Er is geen stage with the stars en daarnaast de ‘gewone’ mensen.” Keel: “We kunnen niet anticiperen op wie de grote hits zullen zijn. Het is altijd een verrassing.”

Succes

Wanneer is deze editie (we kijken graag even vooruit) eigenlijk geslaagd, volgens Keel en Chicco? Chicco: “We zijn non-profit, het is een duur event maar we hoeven niet direct winst te maken. Het gaat ons niet om de aantallen bezoekers. We willen creativiteit naar Amsterdam brengen; een internationaal toonbeeld van creativiteit zijn. Picnic moet zorgen voor een heleboel nieuwe relaties . Dat is niet direct heel gemakkelijk meetbaar. ” Keel: “Als we horen dat het samenbrengen van mensen die in eerste instantie niet direct met elkaar te maken hebben leidt tot resultaat, tot nieuwe ideeën of plannen, dan hebben wij het idee dat we goed werk hebben verricht.”

Check deze post voor programma en tickets.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!