Adobe User Group XL

18 november 2010, 13:55

Woensdag 17 november vond in Amsterdam het Adobe User Group XL evenement plaats. Onder het thema “Celebrate Creativity” kwamen een reeds keynotes en hands-on sessies aan bod. Naast sprekers van Adobe passeerden o.a. MobyPicture, Pixar Animation Studios en Microsoft de revue. Naast de keynotes waren er natuurlijk ook fabrikanten en verkopers van diverse producten aanwezig.

Mijn focus voor dit evemenent lag op het gebied van Mobile Applications en design. Belangrijke keynotes hiervoor waren o.a. die van Timan Rebel (MobyPicture) en Thomas Joos & Valentijn Destoop (Little Miss Robot). Hieronder een korte beschrijving per keynote.

Timan Rebel – HTML5 en CSS3

Timan Rebel, CTO van Mobypicture verteld in zijn keynote over de toepassing van HTML5 en CSS3 in MobyPicture en de voordelen/beperkingen die hierbij naar voren komen. MobyPicture komt binnenkort met een nieuwe versie van hun website, geheel in HTML5 en CSS3 waar mogelijk. Door gebruik te maken van Modernizr (een script om de mogelijkheden en beperkingen van een browser te detecteren) tonen zij respectievelijk de HTML5 of ‘oude’ versie. Doro gebruik te maken van deze tool is het gemakkelijker om HTML5 en CSS3 in te zetten. Iedereen kan het en de mogelijkheden per browser worden inmiddels bijna met iedere update meer én meer. De verwachting is dat in 2012, HTML5 écht word goedkeurd door de W3C, tot die tijd en misschien wel langer moeten we werken met de middelen die beschikbaar zijn. Grootste struikelblok hierin is de grote hoeveelheid mensen die ‘verouderde’ browsers als IE6, IE7 of IE8 gebruiken. Internet Explorer 9 ondersteund inmiddels wel veel mogelijkheden van beide talen, alleen de omschakeling van een oudere versie naar IE9 zal nog jaren duren.

Thomas Joos & Valentijn Destoop – iPad magazines and beyond!

De mannen van Litte Miss Robot zijn sinds kort begonnen met het ontwerpen van interactieve en misschien wel over-the-top iPad magazines. Ze maken inmiddels echt geweldige magazines en andere producties. Ze hebben er zelfs voor gekozen om geen eigen website te maken, maar meteen ook maar een Company Magazine. Dit is nog eens een unieke manier van branding.

Hieronder een impressie van één van de interactieve projecten die ze inmiddels hebben opgeleverd. Bekijk het werk en raak geïnspireerd.

Onno Groen
Multimedia designer bij ONNO VISUAL&INTERACTION;

Categorie
Tags

2 Reacties

    Stefan

    Is dit het complete artikel?

    Dit is wel een erg kort “verslag” van een geweldig evenement.


    18 november 2010 om 14:56
    Ryoo

    Dat is inderdaad een kort verslag…maar je kunt er eigenlijk genoeg over vinden op internet.

    Het evenement was geweldig.


    18 november 2010 om 15:31

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!