Nieuwe Facebook profile pages: Foto’s, foto’s, foto’s

6 december 2010, 06:01

Foto’s, foto’s, foto’s, wat de klok slaat op de nieuwe profielpagina’s van Facebook die we vanaf volgend jaar allemaal krijgen (nou ja, 600 miljoen gebruikers dan). Maar de nieuwe profielpagina’s van Facebook die gisteren gepresenteerd werden (zie full details op TC) hebben óók wat weg van LinkedIn vind ik. Waarom? Omdat bovenaan de profielpagina, in het biografiegedeelte, nu heel duidelijk is te zien waar een lid precies vandaan komt, waar hij naar school is geweest, zijn relatiestatus en huidige werkgever. Zakelijk interessante informatie, nietwaar?

Ik heb zelf net mijn profiel even omgezet (dat kun je via deze link doen), en ik krijg gedateerde informatie voor mijn neus met gedateerde foto’s waar ik in getagged ben. En het is zó mooi om te zien dat het eerste wat mensen over me lezen is dat ik in Hoogeveen geboren ben… 😉 Ook zie ik dat er heel veel informatie over mezelf kennelijk ontbreekt op Facebook, dus kennelijk zien Mark Zuckerberg en vrienden graag dat ik nog wat meer informatie over mezelf in mijn FB-profiel kladder.

John Wiseman van Facebook wiens nieuwe profiel je hierboven ziet, schrijft op het Facebook blog over de veranderingen:

“The profile also gives you new ways to share your interests and activities. You can list the projects you worked on at your job, classes you took in school, your favorite musicians and sports teams, and more. You can also share your life philosophy by connecting to the religions, political affiliations, and people you follow and admire. All your interests and experiences are now represented with images, making your entire profile a more compelling visual experience.”

Video

Als je het het leuk vindt om in moddervet Amerikaans een video te bekijken van TurnKeySocialMedia met een screencast over de veranderingen én wat context, dan moet je hieronder even kijken (via @ernohannink).

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Remco de Vries

    Afhaken? Terug naar hyves? Zo ingrijpend is het allemaal ook weer niet. Je wordt ook (net als in de oude situatie) nog steeds niet gedwongen om zaken in te vullen.

    Tenzij een ietwat prominentere plek wordt opgevat als dwang.


    6 december 2010 om 06:19
    Jan Willem Alphenaar

    Ik heb gisteravond ook het nieuwe profiel geactiveerd en kreeg inderdaad het gevoel dat FaceBook richting de markt van LinkedIn aan het gaan is.

    Ik moet mijn huidige werkplek invullen. Nu werk ik vandaag thuis dus dat is makkelijk 🙂

    Desalniettemin wil ik dat soort zaken helemaal niet op Facebook hebben. De meeste mensen gebruiken Facebook voor prive social networking.

    Nu maar hopen dat niet veel mensen afhaken. Of gaan we massaal weer terug naar Hyves?


    6 december 2010 om 06:30
    ronaldtervoert

    Ik vind de nieuwe move van FB niet bevordelijk voor mijn enthousiasme voor het netwerk. Na de privacy-perikelen (die toch niet mals zijn) willen ze nu met je nieuwe profielpagina ook nog eens meer weten van je. Tuurlijk hoef je dat niet in te vullen, maar ja, het hoort vanaf vandaag wel bij FB as we know it…


    6 december 2010 om 08:22

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!