Bol.com, AD.nl en HP slaan handen ineen voor NK Klikken

25 januari 2011, 05:03

Nederlands kampioenschap wat? Het AD.nl (je weet wel, die krant met die mooie site) blaast een oudbakken idee nieuw leven in: een klikkampioenschap voor de snelste klikker op de snelste nieuwswebsite. In samenwerking met HP en bol.com werd deze week daarom officieel het ‘Nederlands kampioenschap klikken’ geopend in een 4 weken durende online voorronde. Elke dag staan er verschillende HP prijzen op het spel, niet alleen voor de snelste klikkers maar voor elke deelnemer, hoe goed of kwaad zijn of haar score. De snelste klikker van Nederland wint uiteindelijk € 5.000,?.

Verder over de beschrijving van het spel en de regels:

“Door iedere week een nieuw level te introduceren worden de verschillende vaardigheden van de klikker op de proef gesteld en wordt het spel gedurende het gehele spel interessant gehouden. De beste klikkers uit de verschillende levels zullen in de finale strijden voor de hoofdprijs van € 5.000,?. In de ultieme finale nemen de best scorende klikkers uit de voorronde het tegen elkaar op in een ware klikmarathon. Gewapend met HP muizen en LIVE in beeld gebracht via webcam strijden zij niet enkel om de Nederlandse titel en de hoofdprijs van €5000 cash, maar misschien ook een wereldrecord…”

Heb het, zo kun je zien in de screenshots, zelf even geprobeerd maar kom niet hoger dan 148. Dat is niet zo hoog, als je ziet dat er kennelijk mensen zijn die de 300 aantikken. Geinig bedacht, HP-producten en het merk HP komen mooi aan bod (zie de rode kringen hierboven). En die banner met “Bestel een nieuwe muis bij bol.com” vind ik ook goed raak geschoten. Heb trouwens onlangs op eigen initiatief een nieuwe muis (zo’n laser ding, met zo’n mini-usb-die-je-kunt-late-zitten-stick) besteld bij bol.com. Kennelijk is dat een hele trage….

Vind de combinatie en integratie van social media wel degelijk aangepakt: je kan kiezen of je in wilt loggen via Facebook of Hyves, de applicatie verbindt met het betreffende social network en als je dat gedaan hebt kun je er even later nog voor kiezen om via Faebook, Hyves of Twitter je highscore te delen. Irritant voor je volgers als je verslaafd bent geraakt….

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!