Jeroen de Bakker over het programmeren van merken

17 februari 2011, 14:31

Jeroen de Bakker is een van de bekendere digitale merkstrategen van Nederland. Ook hij heeft zijn eigen podcast, 10Minuten genaamd die op Marketingfacts is te beluisteren. Hij bedacht samen met strateeg Mary Hoogerbrugge het brand programming concept, waar Matthijs hem eerder over ondervraagde. Nodig tijd om Jeroen een aan de tand te voelen voor de SparkCast. Beluister of download hem hier.

Jeroen heeft sinds een paar jaar het maken van digitale campagnes verruilt voor digitale formats met een lange termijn focus. Het liefst maakt hij een branded utility voor een aansprekend merk. Amstel Teamlink en Wieckse Zonnerader zijn daar mooie voorbeelden van. Deze SparkCast gaat natuurlijk dieper in op brand programming en branded utilities. Maar Jeroen stelt zich ook kwetsbaar op. Wat was zijn grootste fout in zijn carrière? Ook laat Jeroen zijn licht schijnen over de digitale trends in 2011. Naast locatiegebaseerde diensten gelooft Jeroen heilig in social tv.

In het -Engelstalige- gesprek o.a. de volgende onderwerpen:

1. Is brand programming niet weer een nieuw trucje om marketingbudget los te peuteren?

2. Waarom relevantie juist nu zo belangrijk is. En betekent merkrelevantie nu eigenlijk?

3. Alternatieve vormen voor het genereren van merkbekendheid, in plaats van onderbreking.

4. De digitale trends van dit moment. Welke ontwikkelingen moeten we van Jeroen in de gaten houden?

5. Jeroen’s favoriete lijstje van interactieve bureaus.

Alle SparkCast zijn ook te downloaden via iTunes. Je kunt je gratis abonneren voor de podcast feed.

Klaas Weima
Founder & Managing Director bij Energize + CMOtalk

Klaas (1976) is ondernemer, schrijver, spreker en podcastmaker. Hij schreef de boeken Aandachtsmarketing, Verdiende aandacht en Webvertising. De eerste twee boeken zijn genomineerd voor de PIM Marketingliteratuurprijs. Verder is hij oprichter van Energize, een merkactivatiebureau dat ambitieuze merken helpt bij het genereren van verdiende aandacht. Hij adviseerde meer dan 100 merken op het gebied van marketingstrategie, branding, digitale marketing en merkactivatie. Hij maakt sinds 2008 podcasts en is host van de bekroonde podcast CMOtalk, waarin hij maandelijks Chief Marketing Officers aan de tand voelt over actuele marketingthema’s. Klaas is als vaste gastdocent verbonden aan NIMA, Nyenrode Business Universiteit en bestuurslid bij SWOCC en de Entrepreneurs Organization. Hij studeerde Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit en is NIMA Register Marketeer.

Categorie
Tags

3 Reacties

    koningwoning

    Hi Klaas,

    Dank voor de poscast.

    Ik hed gehoopt op een nieuwer verhaal van Jeroen de B waarin hij bijvoorbeeld dieper ingaat op Brand programming- maar daar kun je wellicht ook niet veel aan doen.

    Waar je wel iets aan kunt doen is dat in Safari de pauze-knop nu niet de stream pauzeert, maar bij het begin weer laat afspelen… en je niet delen kunt skippen (omdaat hij dan weer van voor af aan afspeelt.)

    Wellicht dat je de knop laat doen wat de gebruiker er van verwacht…. en dat je niet “vooruit kunt spoelen” in de stream is nogal jammer (en zorgt er voor dat je nu niet kunt zien wat mensen wel/niet interessant vinden)

    gr,

    Eric


    21 februari 2011 om 10:07
    klaas@energize.nl

    Eric,

    Je kunt nu scrollen in de plash player. Ga naar energize.nl/sparkcast en houd je muis ingedrukt en sleep binnen de opname om verder te scrollen.

    Klaas


    22 februari 2011 om 08:36

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!