A.Vogel zet Twitter in maar wat is nu de strategie?

21 maart 2011, 20:41

Hoor ik dat nu goed, een tv-commercial van A.Vogel waarin de kijker via #zodruk wordt uitgenodigd om mee te discussieren op Twitter?

Op Twitter zelf vooralsnog weinig discussie maar een zoektocht op internet leert me dat het inderdaad gaat om een nieuwe tv-campagne voor A.Vogel’s Passiflora Rustgevend Extra Sterk waarin iedereen wordt uitgenodigd om via Twitter over dit onderwerp mee te praten. Een leuke en interessante manier om de dialoog te zoeken met de consument. Maar wat is nu het vervolg? Waar kan ik nu de dialoog aangaan met, ja met wie eigenlijk? @zodruk hasn’t tweeted yet en blijk een ei. Ook @avogel leidt tot niets en op de website van A.Vogel kom ik niet veel verder dan het sturen van een email. Opnieuw een voorbeeld van de inzet van sociale media omdat het hip is of zit hier wellicht toch een goed doordachte strategie achter die ik op het eerste gezicht heb gemist?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

14 Reacties

    Sybren

    Er is wel degelijk iets geregeld: @avogel_nl!Of dat nou meteen het stempeltje strategisch verdient betwijfel ik ten zeerste, maar het is iets en er wordt getweet. Helaas met het karakter van een chatbox en slechts heel af en toe een bit.ly’tje. Die worden overigens wel aardig bezocht.


    21 maart 2011 om 21:16
    @tom_beek

    Linkje onder “Ook @avogel.. ” klopt niet


    21 maart 2011 om 21:18
    Hans Schepers

    Ik vond hem ook opvallend.. Verras ons met een klinkende branded hashtag strategie zou ik zeggen A. Vogel 🙂


    21 maart 2011 om 21:26
    Erik Zwiers

    Maar wat heb je nou nog te twitteren als je A.Vogel’s Passiflora Rustgevend Extra Sterk hebt ingenomen??


    21 maart 2011 om 21:42
    Jochem

    Nou, ja kan in ieder geval niet zeggen dat ze niet aan webcare doen 😛


    22 maart 2011 om 07:27
    Hendrik van Zwol

    Ik had in de tv boodschap meer nadruk gelegd op #zodruk. Verbind hier bijvoorbeeld een actie aan (1000e bericht een weekendje weg of iets dergelijks). Hiermee motiveer je mensen om actief deel te nemen en krijgt A. Vogel meer naamsbekendheid onder de Twitteraars.

    Ik ben in ieder geval benieuwd naar de case.


    22 maart 2011 om 07:46
    @maatmann

    Joh, maak je niet @zodruk 🙂


    22 maart 2011 om 08:11
    Nico Schoonderwoerd

    Ik vind het wel goed dat @avogel_nl niet heeft gekozen voor zoveelste “RT x om y te winnen” actie. Gewoon twitter gebruiken waar het voor bedoeld is. Iemand heeft vraag over stress; een specialist beantwoord die. En ondertussen wordt naamsbekendheid van A Vogel vergroot.

    @Hendirk van Zwol. Er zijn in NL 16 miljoen mensen die níet twitteren, die wil je ook bedienen in een commercial.


    22 maart 2011 om 08:12
    Sieger Jellema

    Beste Hendrik, mooie suggestie mbt boodschap meer nadruk geven. Bedankt hiervoor. Of een beloning nodig is vraag ik me af, doel is de dialoog met geïnteresseerden. Leuke reacties verrassen we trouwens af en toe met een attentie. De commercial loopt tm zondag. Volgende week zullen we de case met marketingfacts delen.


    22 maart 2011 om 08:19
    Daan

    wij van wc eend….


    23 maart 2011 om 08:30
    tjans

    He Sieger, dacht wel dat jij hierachter zat! Succes met de eerste stappen en ben benieuwd naar jullie bevindingen! En voor advies.. weet je me te vinden!


    28 maart 2011 om 20:41
    Erik van Cuyk

    Er wordt in ieder geval wel aandacht gegenereerd. Strategie zie ik niet echt terug. Wat zouden de doelstellingen zijn van de actie? Merk onder de aandacht? of is het campagne-achtig?


    7 april 2011 om 07:15
    mgvandenbroek

    @ erik/@tjans: Sieger c.s. (van A. Vogel) komen binnenkort hier op Marketingfacts met een uitgebreid artikel over de strategie, doelstellingen en bevindingen!


    7 april 2011 om 07:18

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!