Yahoo lanceert Google Instant-functie: Search Direct

25 maart 2011, 07:32

Bas van den Beld schreef er gisteren over op StateOfSearch, en voor de geschiedenis en volledigheid even ook hier een update: Yahoo heeft, in tijden waarin weinigen meer lijken te malen om de zoekmachinetechnologie van wat ooit een grote speler was, een soort Google Instant dienst gelanceerd onder een andere naam: Search Direct. Lees ook zeker dit verhaal: “Yahoo pins its hopes on new online hybrid for advertising” (via: @evr). Van den Beld schrijft, dat het toch nét even anders is: waar Instant je de volledige pagina aan zoekresultaten toont terwijl je zit te typen, laat Yahoo je een box zien met de belangrijkste zoekresultaten.

En Yahoo wil je de antwoorden op je vragen laten zien, en niet een heleboel links (zoals bij Google). Dat streven van die antwoorden lijkt weer een beetje op wat Bing van Microsoft van plan is of was. Van den Beld schrijft:

“It looks like a last hick up from a once big search engine. But in fact there is more to it. We will without a doubt see similar things going on at Bing but you have to keep in mind that Yahoo’s search team is not dead and buried yet themselves. The cooperation between Bing and Yahoo is all about the index. Yahoo can set its own strategy when it comes to search, so why not do this? Besides that, believe it or not, there are still many Yahoo users out there.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!