Nieuws van Webanalisten (109): ING test landingspagina’s en 3 tips vanuit Neuro Web Design

20 september 2011, 07:00

Je krijgt niet vaak de kans om een kijkje te nemen in te tests van websites. De resultaten zijn veelal voor intern gebruik. Echter dit keer een inkijkje in de tests die ING uitvoert op haar landingspagina’s. Misschien geeft het je inzichten om zelf mee aan de slag te gaan.

Verder 3 tips uit het boek Neuro Web Design van neuropsychologe Susan Weinschenk. Een boek waarin zij dieper ingaat op de motivatie van de website gebruiker.

Kijk je mee? ING test 4 landingspagina’s

Er wordt online heel wat getest. Soms worden de variaties en resultaten bekend gemaakt, maar vaak blijven deze onzichtbaar voor ‘buitenstaanders’. Het bekijken van andermans testen (en resultaten) kan ertoe leiden dat je zelf ook weer nieuwe ideeën krijgt om uit te testen.

Reinout Wolfert zag op de site van ING dat zij op dit moment een landingspagina testen. In dit artikel de vier verschillende versies van de landingspagina en een korte analyse.

Ben je benieuwd naar de voorbeelden? Lees dan het volledige artikel ‘ING test 4 landingspagina’s’ door Reinout Wolfert op webanalisten.nl.

3 tips vanuit Neuro Web Design

Neuropsychologe Susan Weinschenk behandelt in het boek “Neuro Web Design: what makes them click?“ (2009) psychologische technieken om jouw website bezoeker te overtuigen van jouw product. Gerard Rathenau las dit boek en wil graag 3 belangrijke lessen van Susan met je delen.

1. Speel in op het gevoel van jouw website bezoeker

2. Beperk keuzemogelijkheden voor je bezoeker

3. Gebruik afbeeldingen in combinatie met verhalen

Samenvattend:

Neuro Web Design is een boek met boordevol tips voor de conversie optimalisatie van jouw website. Het gaat dieper in op de psychologie achter de beïnvloeding van jouw bezoeker. Leest eenvoudig weg, relevant en direct praktisch toepasbaar. Het geeft genoeg input om mee aan de slag te gaan!

Voor een toelichting op bovenstaande tips kun je het volledige artikel van Gerard Rathenau over met tips vanuit Neuro Web Design lezen op webanalisten.nl.

Webanalisten.nl is sinds 2008 aanwezig op internet als platform voor online analyse en optimalisatie. Meer dan 40 gastauteurs schrijven wekelijks over hun praktijkervaringen met ons mooie vakgebied. 2 wekelijks wordt hier op marketingfacts.nl een samenvatting van geplaatst.

Categorie
Tags

5 Reacties

    Paul Hottinga

    Interessant de ING test ben nu wel benieuwd naar de variant die het best heeft gescoord!


    20 september 2011 om 11:34
    Frank van Wessel

    Jammer dat klanten niet kunnen / mogen stemmen! Heb je een webcare team en de online tools beschikbaar. Waarom geen gebruik van maken? Toch oude wereld en niet écht vernieuwend….


    20 september 2011 om 17:52
    wesseling

    @Frank met een AB test laat je juist bij uitstek je klant stemmen. Daadwerkelijk gedrag vanuit de eigen omgeving geeft aan welke variant leidt tot het meeste succes. Echter kun je het niet hebben 🙂


    20 september 2011 om 18:12
    Queenie

    great review! and for those below who are looking for an iPod Touch 4g for free (for testing), simply google for: friweivgaeaysonlene.infoMy 17 years old son just received one not long ago and I couldn’t believe my eyes!


    26 april 2016 om 01:36

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!