Nieuws van Webanalisten (115): 7 Conversietips van Gerry McGovern + schone URL’s in Google Analytics

29 november 2011, 11:00

Online communicatie guru Gerry McGovern is op vrijdag 2 december een van de keynote speakers op Fusion Marketing Experience 2011 in Antwerpen. In aanloop naar dit event gaf hij een interview waarin 7 tips voor goede online communicatie naar voren kwamen.

Daarnaast een artikel over het analyseren van datasets met Google Analytics. Wat veel mensen niet weten is dat je naast segmentatie de dataset voorafgaand aan gebruik kunt bewerken. Waarom en hoe? Dat lees je het een artikel van Ton Wesseling hierover.

7 Conversie tips van online communicatie guru Gerry McGovern

Op vrijdag 2 december aanstaande is Gerry McGovern een van de sprekers op Fusion Marketing Experience 2011 in Antwerpen. In aanloop naar dit event gaf hij een interview over wat belangrijk is voor een goede online communicatie. Op webanalisten.nl bespreken we 7 van zijn tips. Op Marketingfacts geven we je alvast een voorproefjes:

  1. Observeer en analyseer
  2. Aandacht geven in plaats van vragen
  3. Gebruiksvriendelijkheid is een must!

Ben je benieuwd naar de overige tips? Lees dan alle 7 tips van Gerry McGovern voor goede online communicatie op webanalisten.nl.

HowTo: Schone URL’s in Google Analytics voor meer inzicht

Google Analytics geeft je veel vrijheid om de dataset aan te passen waarop je je analyse uitvoert. Veel gebruikers zijn zeer actief aan de gang met het inzetten van segmenten. Hiermee analyseer je data van bezoekers met bepaalde eigenschappen of een bepaald gedrag. Wat veel mensen niet weten (of vergeten lijken) is dat je naast segmentatie de dataset voorafgaand aan gebruik kunt bewerken.

Ton Wesseling legt stap voor stap uit hoe je dit zelf kunt instellen in Google Analytics. Dit geeft het voordeel dat je los van URL structuur heel eenvoudig de flow van de bezoekers door alle basistemplates kunt volgen. Het complete artikel Schone URL’s in Google Analytics voor meer inzicht lees je op webanalisten.nl.

Webanalisten.nl is sinds 2008 aanwezig op internet als platform voor online analyse en optimalisatie. Meer dan 40 gastauteurs schrijven wekelijks over hun praktijkervaringen met ons mooie vakgebied. 2 wekelijks wordt hier op marketingfacts.nl een samenvatting van geplaatst.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Niels

    Irritant, doorklikken om het artikel te lezen.


    29 november 2011 om 18:33
    Ton Wesseling

    Hoi Niels, de opzet van deze content samenwerking is dat je:

    – eerst een mini intro leest in je rss reader of op de M! homepage

    – van de verschillende artikelen op webanalisten.nl de highlights hier in 1 artikel snel tot je kunt nemen

    – naar wens op het artikel dat jou aanspreekt kunt doorklikken naar webanalisten.nl

    Zo kunnen we elk niveau bedienen. Zie jij andere manieren om de behoeftes van de verschillende doelgroepen te bedienen?


    29 november 2011 om 19:14

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!